Home Featured Έτοιμοι να οδηγήσουν την Κύπρο στη ψηφιακή εποχή αναφέρουν οι Ηλεκτρονικοί Ασφάλειας της Εναέριας Κυκλοφορίας

Έτοιμοι να οδηγήσουν την Κύπρο στη ψηφιακή εποχή αναφέρουν οι Ηλεκτρονικοί Ασφάλειας της Εναέριας Κυκλοφορίας

0
Έτοιμοι να οδηγήσουν την Κύπρο στη ψηφιακή εποχή αναφέρουν οι Ηλεκτρονικοί Ασφάλειας της Εναέριας Κυκλοφορίας

Οι Ηλεκτρονικοί Ασφάλειας για την Εναέρια Κυκλοφορία είναι εδώ για να αντιμετωπίσουν τις προκλήσεις και να οδηγήσουν την Κύπρο στη νέα ψηφιακή εποχή, αναφέρει ο Διευθυντής Ευρώπης της Διεθνούς Ομοσπονδίας Ηλεκτρονικών Ασφάλειας για την Εναέρια Κυκλοφορία (IFATSEA) Κώστας Χριστοφόρου, με την ευκαιρία, στις 12 Νοεμβρίου, της διεθνούς ημέρας τιμής και αναγνώρισης για το λειτούργημα των Ηλεκτρονικών Ασφάλειας για την Εναέρια Κυκλοφορία, ATSEP (Air Traffic Safety Electronics Personnel).

Όπως αναφέρει σε ανακοίνωση ο Διευθυντής Ευρώπης της IFATSEA, «οι Ηλεκτρονικοί Ασφάλειας για την Εναέρια Κυκλοφορία είναι συνήθως οι αφανείς ήρωες στον τομέα της Αεροναυτιλίας αφού συχνά η λειτουργία και συντήρηση των συστημάτων Επικοινωνίας, Πλοήγησης και Επιτήρησης της Εναέρια Κυκλοφορία θεωρείται δεδομένη, στην πράξη όμως αποτελούν τη ραχοκοκαλιά της σύγχρονης αεροναυτιλίας που συνεχώς αναβαθμίζεται εισάγοντας τεχνολογίες αιχμής».

Αναφέρεται επίσης ότι η πανδημία του COVID-19 απέδειξε για ακόμα μια φορά ότι οι τομείς της Αεροναυτιλίας και των αερομεταφορών, είναι μια κρίσιμη όσο και στρατηγική υποδομή και υπηρεσία που διασφαλίζει την βασική συνδεσιμότητα, προωθώντας την κοινωνικοοικονομική συνοχή και την έγκαιρη προσφορά αγαθών, προσφέροντας έτσι μέγιστη υπηρεσία στην κοινωνία μας.

Επιπλέον, ο κ. Χριστοφόρου αναφέρει ότι «καθημερινά, συστηματικά, μεθοδικά και προγραμματισμένα, οι Ηλεκτρονικοί Ασφάλειας για την Εναέρια Κυκλοφορία αναβαθμίζουν την παροχή των προσφερόμενων υπηρεσιών για την ομαλή και απρόσκοπτη λειτουργία της εναέριας κυκλοφορίας από το Κέντρο Ελέγχου Λευκωσίας καθώς και από τα αεροδρόμια Λάρνακας και Πάφου».

Προστίθεται στην ανακοίνωση ότι «μετά τα καταστροφικά γεγονότα του 1974 και μέσα σε πολύ σύντομο χρονικό διάστημα, αυτοί οι επαγγελματίες δημιούργησαν την τεχνική υποδομή για να λειτουργήσει το αεροδρόμιο της Λάρνακας (Φεβρουάριο του 1975) και να επανασυνδεθεί αεροπορικά το νησί μας με τον υπόλοιπο κόσμο».

«Είναι οι ίδιοι επαγγελματίες που με πολύ κόπο και προσπάθεια, έστησαν το 1985 το πρώτο ραντάρ ραδιοεπισήμανσης στα Κιόνια και συνάμα το κέντρο Ελέγχου Λευκωσίας», αναφέρει ο κ. Χριστοφόρου.

Σύμφωνα με τον Διευθυντή Ευρώπης της IFATSEA, καθημερινά, σε κάθε άκρη του πλανήτη, οι αεροπορικές πτήσεις, τα αεροδρόμια και η Διαχείριση Εναέριας Κυκλοφορίας (ATM), στηρίζονται στις υπηρεσίες και την υποδομή των Επικοινωνιών, Πλοήγησης και Επιτήρησης (CNS).

Στην Κύπρο, προσθέτει, «οι συγκεκριμένες υπηρεσίες παρέχονται με υψηλό επίπεδο επαγγελματισμού από τις Υπηρεσίες Αεροναυτιλίας της Cyta, που είναι και ο μοναδικός πιστοποιημένος πάροχος των υπηρεσιών αυτών στη χώρα μας».

Αναφερόμενος στο επάγγελμα του ATSEP, ο Διευθυντής Ευρώπης της IFATSEA αναφέρει ότι αυτό ρυθμίζεται «από αυστηρή ευρωπαϊκή νομοθεσία για να διασφαλίζεται η ψηλού επιπέδου παροχή υπηρεσιών και η ασφάλεια των πτήσεων» και προσθέτει πως μεταξύ άλλων, στα καθήκοντά του περιλαμβάνεται η εικοσιτετράωρη λειτουργία, ο σχεδιασμός, οι εγκαταστάσεις, οι συντηρήσεις και οι επιδιορθώσεις των συστημάτων ελέγχου της Εναέριας Κυκλοφορίας – Αεροναυτιλίας.

Πηγή:ΚΥΠΕ