Home Featured Διαμάχη στη γερμανική κυβέρνηση για συμμετοχή της COSCO στο λιμάνι του Αμβούργου

Διαμάχη στη γερμανική κυβέρνηση για συμμετοχή της COSCO στο λιμάνι του Αμβούργου

0
Διαμάχη στη γερμανική κυβέρνηση για συμμετοχή της COSCO στο λιμάνι του Αμβούργου

Έντονη διαμάχη είχε ξεσπάσει εντός της Ομοσπονδιακής Κυβέρνησης σχετικά με τη συμφωνία που δίνει στην COSCO το δικαίωμα να συμμετάσχει σε τερματικό σταθμό εμπορευματοκιβωτίων στο Αμβούργο.

Η κινεζική εταιρεία COSCO έχει το δικαίωμα να αποκτήσει το 24,99% των μετοχών στον τερματικό σταθμό εμπορευματοκιβωτίων Tollerort του Αμβούργου. Αυτό ανακοίνωσε ο εκπρόσωπος της Ομοσπονδιακής Κυβέρνησης, Στέφεν Χεμπερστράιτ.

Μπορεί να επιτραπεί στην Κίνα να επενδύσει σε υποδομές ζωτικής σημασίας στη Γερμανία αναρωτιέται η ε/φ SZ. Αυτό το ζήτημα πυροδότησε κυβερνητική διαμάχη τον Οκτώβριο.

Ο ομοσπονδιακός Υπουργός Οικονομίας Ρόμπερτ Χάμπεκ είχε επικρίνει τη συμφωνία λίγο πριν ολοκληρωθεί, προειδοποιώντας για τον κίνδυνο νέων εξαρτήσεων. Παρόμοια στάση τήρησε και η Υπουργός Εξωτερικών Αναλένα Μπέρμποκ. Όμως ο Καγκελάριος Σολτς ήθελε να προωθήσει το ζήτημα -ενάντια στη βούληση έξι Υπουργείων.

Η COSCO ήθελε αρχικά να αναλάβει το 35% της εταιρείας εκμετάλλευσης της Container Terminal Tollerort GmbH και, σε αντάλλαγμα, να αναβαθμίσει τον τερματικό σταθμό, ώστε να γίνει προτιμώμενος κόμβος μεταφόρτωσης στην Ευρώπη.

Ωστόσο, σφοδρή πολιτική διαμάχη ξέσπασε εντός της Ομοσπονδιακής Κυβέρνησης σχετικά με το αν θα έπρεπε να επιτραπεί η συμμετοχή της κινεζικής εταιρείας.

Τον περασμένο Οκτώβριο, το Υπουργικό Συμβούλιο αποφάσισε τη λεγόμενη «μερική απαγόρευση», η οποία επέτρεπε την απόκτηση από την COSCO μεριδίου μικρότερου από το 25% των μετοχών. Οποιαδήποτε περαιτέρω συμμετοχή πάνω από αυτό το όριο απαγορεύτηκε.

Στη δήλωσή του για την απόφαση, ο Εκπρόσωπος της Ομοσπονδιακής Κυβέρνησης αναφέρθηκε έμμεσα στην εκτίμηση κινδύνου. Ο τερματικός σταθμός εμπορευματοκιβωτίων στο Tollerort θεωρείται πλέον «υποδομή ζωτικής σημασίας σύμφωνα με τις απαιτήσεις του Νόμου».

 Ο Hebestreit πρόσθεσε: «Η απόφαση του Υπουργικού Συμβουλίου της 31ης Οκτωβρίου 2022, η οποία περιόριζε την πώληση σε ποσοστό λιγότερο από 25%, δεν θα αλλάξει. Η μερική απαγόρευση από το φθινόπωρο του 2022 παραμένει με αυτόν τον τρόπο νομικά έγκυρη».

Σύμφωνα με τον ίδιο «όλα τα ερωτήματα που σχετίζονται με τη διαδικασία αξιολόγησης των επενδύσεων κατέστη δυνατόν να διευκρινιστούν από κοινού στο πλαίσιο εντατικών, εποικοδομητικών συζητήσεων», τόνισε η διαχειρίστρια εταιρεία του λιμένος Αμβούργου Hamburger Hafen und Logistik AG (HHLA). Η Ομοσπονδιακή Κυβέρνηση επιβεβαίωσε σε επιστολή της «ότι τα αναθεωρημένα συμβόλαια αγοράς συνάδουν με τους όρους της μερικής απαγόρευσης».

Η HHLA μπορεί πλέον να επεκτείνει τον τερματικό σταθμό σε προτιμώμενο κόμβο μεταφόρτωσης προς όφελος της εδώ και πολλά χρόνια συνεργαζόμενης με τον λιμένα COSCO. Εκεί θα συγκεντρώνονται οι ροές φορτίου μεταξύ Ασίας και Ευρώπης.

Σύμφωνα με την HHLA, η Κίνα είναι σήμερα ο μεγαλύτερος εμπορικός εταίρος της Γερμανίας και του λιμένα του Αμβούργου. Περίπου το 30% των εμπορευμάτων που διακινούνται στο λιμάνι του Αμβούργου προέρχονται από ή κατευθύνονται προς την Κίνα.

Η συμμετοχή της COSCO διασφαλίζει την απασχόληση και ενισχύει την εθνική και διεθνή σημασία του Αμβούργου ως τόπου εφοδιασμού καθώς και τη Γερμανία ως βιομηχανική χώρα, αναφέρεται περαιτέρω στην ανακοίνωση της HHLA. Συνολικά περίπου 1,35 εκ. θέσεις εργασίας στη Γερμανία εξαρτώνται από τα λιμάνια της χώρας.

Ο Καγκελάριος Σολτς, ως πρώην Δήμαρχος του Αμβούργου, υποστηρίζει πως γνωρίζει τι επιθυμεί και τι χρειάζεται το λιμάνι, το οποίο πρόσφατα έμεινε πίσω στον ανταγωνισμό με την Αμβέρσα και το Ρότερνταμ. Γι’ αυτό και η HHLA θέλησε να πουλήσει στην COSCO ένα μειοψηφικό μερίδιο στο μικρότερο από τους τέσσερις τερματικούς σταθμούς του Αμβούργου -και σε αντάλλαγμα να εξασφαλίσει φορτία από την Κίνα.

Πηγή:ΚΥΠΕ