Home Featured Αναθεωρημένο σχέδιο επιχορήγησης για αγορά ποδηλάτου με κοινωνική στόχευση ενέκρινε το Υπουργικό Συμβούλιο

Αναθεωρημένο σχέδιο επιχορήγησης για αγορά ποδηλάτου με κοινωνική στόχευση ενέκρινε το Υπουργικό Συμβούλιο

0
Αναθεωρημένο σχέδιο επιχορήγησης για αγορά ποδηλάτου με κοινωνική στόχευση ενέκρινε το Υπουργικό Συμβούλιο

Αναθεωρημένο σχέδιο επιχορήγησης για αγορά ποδηλάτου με κοινωνική στόχευση και με εισοδηματικά κριτήρια, ενέκρινε το Υπουργικό Συμβούλιο την Πέμπτη.

Ο Υπουργός Μεταφορών, Γιάννης Καρούσος, ανακοίνωσε μετά τη συνεδρία του Υπουργικού Συμβουλίου ότι το σχέδιο επιχορήγησης αφορά την περίοδο 2022-2023.

Είπε ότι έχουν γίνει αλλαγές «ούτως ώστε να υπάρχει μια κοινωνική στόχευση, λαμβάνοντας υπόψη και κοινωνικά κριτήρια αλλά και εισοδηματικά κριτήρια».

Το σχέδιο, πρόσθεσε, θα έχει προϋπολογισμό €200.000 και δικαιούχοι για αγορά καινούργιου ποδηλάτου θα είναι δικαιούχοι του Ελάχιστου Εγγυημένου Εισοδήματος, που παρέχεται από την Υπηρεσία Διαχείρισης Επιδομάτων Πρόνοιας του Υφυπουργείου Κοινωνικής Πρόνοιας, οι λήπτες του δημόσιου βοηθήματος που παρέχεται από τις Υπηρεσίες Κοινωνικής Ευημερίας, και οι λήπτες του επιδόματος σε συνταξιούχους με χαμηλά εισοδήματα.

Επίσης, οικογενειακές μονάδες με εξαρτώμενα τέκνα όπως ορίζονται στον περί παροχής επιδόματος τέκνου Νόμο, οι οποίες έχουν ένα εξαρτώμενο τέκνο και έχουν ετήσια ακαθάριστα μεικτά εισοδήματα μέχρι €19.500 και λαμβάνουν επίδομα τέκνου ή με δυο εξαρτώμενα τέκνα και ετήσια ακαθάριστα μεικτά εισοδήματα μέχρι €39.000 και που λαμβάνουν επίδομα τέκνου ή με τρία ή περισσότερα εξαρτώμενα τέκνα και έχουν ετήσια ακαθάριστα μεικτά εισοδήματα μέχρι €49.000 και λαμβάνουν επίδομα τέκνου.

Σύμφωνα με τον κ. Καρούσο, οι περίπου €20.000 από αυτές τις €200.000 θα διατεθούν για ποδήλατα για ΑΜΕΑ, που είναι σχεδιασμένα για άτομα με αναπηρία, και δεν θα υπάρχουν εισοδηματικά κριτήρια. Δικαιούχοι, είπε, θα είναι οι κάτοχοι Ευρωπαϊκής Κάρτας Αναπηρίας, ή με προσκόμιση βεβαίωσης από την Επιτροπή Αξιολόγησης του Τμήματος Κοινωνικής Ενσωμάτωσης Ατόμων με Αναπηρίες.

Σημείωσε ότι το σχέδιο αυτό εντάσσεται στο Σχέδιο Δράσης για την ενίσχυση της χρήσης ποδήλατου που έχει εγκρίνει το Υπουργικό Συμβούλιο με 17 δράσεις. Μια από τις δράσεις, εκτός από τις υποδομές και πολλά άλλα που είναι σε εξέλιξη, ήταν η επιχορήγηση για την αγορά ποδηλάτων, πρόσθεσε.

«Το πρώτο σχέδιο έχει λήξει με επιτυχία, είχαμε πάρει πέραν των 8.000 αιτήσεων μέσα σε λίγες ώρες, ήταν με σειρά προτεραιότητας» είπε, προσθέτοντας ότι για το δεύτερο, έχει αποφασιστεί να γίνει με κοινωνική στόχευση και με εισοδηματικά κριτήρια.

Ο Υπουργός είπε ότι δεν θα είναι με σειρά προτεραιότητας, επομένως, όταν θα ανακοινωθεί η πύλη και οι αιτήσεις, που θα είναι σε ηλεκτρονική μορφή, αν το ενδιαφέρον ξεπεράσει τις διαθέσιμες χορηγίες, τότε θα γίνει κλήρωση με διαδικτυακό τρόπο όπως έχει γίνει πρόσφατα σε ό,τι αφορά στο σχέδιο επιχορήγησης για αγορά προστατευτικού εξοπλισμού για μοτοσικλετιστές.

Σύμφωνα με τον κ. Καρούσο, όλες οι λεπτομέρειες θα ανακοινωθούν στην ιστοσελίδα podilato.gov.cy.

«Δεν έχω καμιά αμφιβολία ότι πάλι οι πολίτες θα αγκαλιάσουν αυτό το πρόγραμμα επιχορήγησης που στόχος του είναι η αύξηση και η ενίσχυση της χρήσης ποδηλάτου στην χώρα μας» είπε.

Σύμφωνα με ανακοίνωση του Υπουργείου Μεταφορών, Επικοινωνιών και Έργων ο κ. Καρούσος, μαζί με τους Ευρωπαίους ομολόγους του είχαν συνυπογράψει τον Μάιο 2021 τη διακήρυξη της Βιέννης καθώς και το εγχειρίδιο για τον πανευρωπαϊκό στρατηγικό σχεδιασμό για την προώθηση της ποδηλασίας.

Βάση της διακήρυξης και για επίτευξη του οράματος αυτού, αναφέρεται, «είχαν καθοριστεί στόχοι που πρέπει να υλοποιηθούν έως το 2030 στην Ευρωπαϊκή Ένωση και κατ’ επέκταση στην Κύπρο». Μερικοί από αυτούς, σύμφωνα με την ανακοίνωση, είναι να αυξηθεί σημαντικά η ποδηλασία σε κάθε χώρα για να συμβάλει στον συνολικό στόχο που είναι ο διπλασιασμός των ποδηλατιστών ανά χώρα κράτος μέλος.

Η αύξηση της συνολικής ανθεκτικότητας του συστήματος μεταφορών παρέχοντας τον κατάλληλο χώρο υπέρ της ποδηλασίας και του περπατήματος είναι ακόμη ένας από τους στόχους που τέθηκαν, όπως και να αυξηθεί σημαντικά η ασφάλεια των ποδηλατιστών σε κάθε χώρα και να μειωθούν σημαντικά ο αριθμός των νεκρών και των σοβαρών τραυματισμών ανά χώρα κράτος μέλος, αναφέρεται.

Πηγή:ΚΥΠΕ