X

FinancialNews App

Nine Bridge Media Ltd

GET - on the App Store

HomeΤΟΜΕΙΣΔιαχείριση πανδημίας, επίσπευση υλοποίησης πλάνου οι στόχοι Υφυπουργείου Τουρισμού το '21, αισιόδοξος...

Διαχείριση πανδημίας, επίσπευση υλοποίησης πλάνου οι στόχοι Υφυπουργείου Τουρισμού το ’21, αισιόδοξος ο Περδίος

Η διαχείριση της πανδημίας και η επίσπευση υλοποίησης της εθνικής στρατηγικής για τον τουρισμό ήταν οι στόχοι του Υφυπουργείου Τουρισμού για το 2021, δήλωσε ο Υφυπουργός Σάββας Περδίος, σε παρουσίαση την Πέμπτη των πεπραγμένων για τη χρονιά που μας πέρασε.

Σε διάσκεψη Τύπου, που διήρκεσε περίπου δύο ώρες, ο κ. Περδίος ανέλυσε τα επιτευχθέντα τη χρονιά που μας πέρασε σε δύσκολες συνθήκες λόγω πανδημίας, τις δράσεις που υλοποιήθηκαν και τους στόχους για το 2022.

Εμφανίστηκε αισιόδοξος λέγοντας ότι η φετινή χρονιά κινήθηκε ικανοποιητικά και βρισκόμαστε στο 50% των αφίξεων σε σχέση με το 2019 και τα έσοδά μας από τις αφίξεις ίσως αγγίξουν και το 60%. Παρά τα πολλά ερωτήματα σε σχέση με τη νέα μετάλλαξη, είπε, είμαστε αισιόδοξοι, τονίζοντας ότι εν μέσω πανδημίας το Υφυπουργείο δεν έβαλε στο συρτάρι το πλάνο του, αλλά αντίθετα εργάστηκε και εργάζεται ακατάπαυστα για υλοποίησή του.

Είπε χαρακτηριστικά ότι ο τουρισμός δεν είναι ένα κουμπί που το πατάς, αλλά χρειάζονται 3-4 μήνες προετοιμασία και σημείωσε το γεγονός ότι η Κύπρος ήταν από τις πρώτες χώρες, που με απόφαση Υπουργικού, καθόρισε τα πλάνα της και ενημέρωσε έγκαιρα τους εταίρους της στο εξωτερικό από τον Νοέμβριο του 2020 για την άνοιγμα της χώρας το Μάρτιο του 2021.

Επίσης σημείωσε το γεγονός ότι όταν η ΕΕ έθεσε σε εφαρμογή το ευρωπαϊκό πιστοποιητικό, η Κύπρος ήταν ήδη πανέτοιμη και δεν χρειάστηκε καμία περίοδος προσαρμογής.

Το 2022 σύμφωνα με τον κ. Περδίο, θα είναι μια καλύτερη χρονιά από το 2021 και η Κύπρος στοχεύει στις ειδικές μορφές τουρισμού για προσέλκυση τουριστών και από άλλες χώρες. Είπε ότι στόχος είναι η ανάκαμψη να συνεχιστεί, προσθέτοντας ότι η τουριστική Κύπρος αλλάζει και βάζει τις βάσεις για υλοποίηση των οραμάτων της.

Χρονιά-γέφυρα, αφίξεις, ψηλά στις αναζητήσεις η Κύπρος

Ο κ. Περδίος χαρακτήρισε το 2021 χρονιά-γέφυρα προς έναρξη ανάκαμψης του τουρισμού προσθέτοντας ότι με βάση τα τελευταία διαθέσιμα στοιχεία οι αφίξεις την περίοδο Ιανουαρίου-Οκτωβρίου 2021 ανήλθαν σε 1.691.030 σε σύγκριση με 612.975 την αντίστοιχη περίοδο του 2020 με άνοδο 175,9% και μείωση 54,3% σε σχέση με την περίοδο Ιανουαρίου-Οκτωβρίου 2019.

Οι αφίξεις Οκτωβρίου ανέρχονται σε 392.000 συγκριτικά με 339.000 τον Σεπτέμβριο του 2021 και 332.000 τον Αύγουστο.
Ο Υφυπουργός σημείωσε πως από τον Σεπτέμβριο η Κύπρος βρίσκεται ψηλά στις αναζητήσεις, καταγράφοντας μάλιστα την ψηλότερη αναζήτηση προ πανδημίας και αυτό δείχνει την τάση και πρόθεση των ταξιδιωτών για ταξίδια στη χώρα μας.

Κατά τους πρώτους εννιά μήνες του `21 η μέση δαπάνη των περιηγητών εκτιμάται σε 804 ευρώ ανά επισκέπτη σε σύγκριση με 685 την περίοδο Ιανουαρίου-Σεπτεμβρίου 2019, με αύξηση 17% περίπου.

Ο Υφυπουργός είπε ότι ανέκαθεν ο τουρισμός ήταν στο 13% του ΑΕΠ της Κύπρου και ότι φέτος μάλλον το ποσοστό αυτό θα είναι πιο χαμηλό. Ανέφερε επίσης ότι πάντα η Κύπρος αντιμετώπιζε θέμα με ανταγωνιστικές αγορές με φθηνότερες τιμές, τόνισε όμως ότι οι δικοί μας ταξιδιώτες δαπανούν περισσότερα χρήματα και δεν είναι αυτοσκοπός μας να ρίχνουμε την ποιότητά μας για να ανταγωνιστούμε αυτούς τους προορισμούς, όπως Αίγυπτος και Τουρκία.

Ανέφερε επίσης ότι η Κύπρος πέραν των παραδοσιακών αγορών, δηλαδή Ρωσίας και ΗΒ, ανοίγεται και σε αγορές άλλες όπως Πολωνία, Τσεχία, Αυστρία, Ελβετία, Ιορδανία και Γαλλία.

Η εθνική στρατηγική 2030, όχι πλέον μόνο ήλιος-θάλασσα, το “Love Cyprus“ μιλά σε επισκέπτες και ντόπιους

Το κονδύλι για υλοποίηση των δράσεων για την ερχόμενη τετραετία ανέρχεται σε 80 εκατομμύρια ευρώ και το 50% εξ αυτών είναι εθνικά κονδύλια. Το συνολικό ποσό για προβολή του τουριστικού προϊόντος τη νέα χρονιά είναι 25 εκατομμύρια (δηλαδή το 50% του προϋπολογισμού του Υφυπουργείου) από τα οποία τα 5 εκ. είναι για ψηφιακή προβολή.

Ο κ. Περδίος είπε ότι μέχρι το τέλος του έτους το πλάνο δράσεων θα έχει υλοποιηθεί κατά 95% όσο δηλαδή και το 2020.

Αναφέρθηκε στο νέο λογότυπο “Love Cyprus“ που καλεί ντόπιους και επισκέπτες να αγαπήσουν το νησί και τόνισε ότι ήταν διακαής πόθος να αλλάξει η τουριστική μας ταυτότητα. Είπε ότι πρόκειται για ευέλικτο λογότυπο με μεγάλη απήχηση στο εξωτερικό.

Αναφέρθηκε επίσης στην εν εξελίξει διαδικασία για 12 εξειδικευμένα σήματα πιστοποίησης που αναβαθμίζουν περαιτέρω το προϊόν μας, μεταξύ αυτών το Cyprus Breakfast, Taste Cyprus, Christmas Villages και άλλα. Ειδική μνεία έκανε στο Commandaria Route λέγοντας ότι σιγά-σιγά ανακαλύπτουν το κυπριακό κρασί στο εξωτερικό με μεγάλο σεβασμό και απήχηση και το μέλλον, είπε, μας ανήκει.

Σχέδια επιχορηγήσεων – εργαστήρια-ανάδειξη τοπικής πτυχής-παραλίες

Ο κ. Περδίος είπε ότι το Υφυπουργείο υλοποίησε 15 σχέδια επιχορηγήσεων και η νέα προκήρυξη προγραμματίζεται για τις 17 Ιανουαρίου 2022, σε συνέχεια επαφών και διεξοδικής συζήτησης με 250 κοινότητες.

Τόνισε τη σημασία των σχεδίων για έργα τοπικού χαρακτήρα και σημείωσε ότι με τον τρόπο αυτό αναδεικνύεται ο πολιτιστικός τουρισμός, ο τουρισμός υπαίθρου και άλλα είδη με ανάδειξη τομέων όπως η αργυροχοΐα και καλαθοπλεκτική και η προώθηση των κρασιών και παραδοσιακών μας προϊόντων.

Συνολικά έγιναν άνω των 740 εργαστηρίων με επιχορήγηση 250.000-300.000 ευρώ.

Το 2021 λειτούργησε για δεύτερη χρονιά το σχέδιο χορηγιών για παραλίες με πιστώσεις ύψους 260.000 ευρώ για αγορά ομπρελών, ξαπλώστρων, δημιουργία διαδρόμων ΑμεΑ και συντήρηση χώρων.

Εγχώριος τουρισμός – Ένας στους τέσσερις Κυπρίου επωφελήθηκε

Το 2021 υλοποιήθηκαν σχέδια για εγχώριο τουρισμό και με βάση στοιχεία από Ιανουάριο ως Νοέμβριο 2021 εξαιρουμένων Ιουλίου-Αυγούστου, επωφελήθηκαν πέραν των 126.000 ατόμων με πέραν των 285.000 διανυκτερεύσεων και δαπάνη από το Υφυπουργείο γύρω στα 2,7 εκ. Από 15 Ιουλίου ως 31 Αυγούστου 2021 επωφελήθηκαν 78.000 άτομα με πέραν των 280.000 διανυκτερεύσεων.
Το σχέδιο παρατάθηκε από 1/12/2021 ως 31/3/2022.

Όπως είπε ο κ. Περδίος τα ταξίδια δυσκολεύουν και για τους ντόπιους και σε αυτές τις δύσκολες στιγμές οι Κύπριοι θα στηρίξουν το σχέδιο αυτό.

Ειδικές μορφές τουρισμού-Στην Κύπρο η μεγαλύτερη εταιρεία κρουαζιέρας στον πλανήτη

Ο Υφυπουργός είπε ότι επιτεύχθηκαν άλματα στον τομέα της ανάπτυξης της κρουαζιέρας με την κάθοδο εταιρειών παγκοσμίου φήμης όπως η Royal Caribbean που για πρώτη φορά χρησιμοποίησε την Κύπρο ως βάση (home port), κάτι που αποτελούσε στόχο για την τουριστική Κύπρο εδώ και πολλά χρόνια.

Συγκεκριμένα, η εταιρεία πραγματοποίησε με επιτυχία κρουαζιέρες από τα μέσα Ιουλίου για τέσσερεις περίπου μήνες, ενώ εξίσου σημαντικό είναι και το γεγονός ότι ανακοινώνεται σύντομα η απόφαση της εταιρείας να συνεχίσει να αξιοποιεί την Κύπρο ως βάση και τα επόμενα χρόνια, με μεγάλα οφέλη για την οικονομία μας.

Αναφέρθηκε επίσης σε άλλες μορφές όπως ο τουρισμός φύσης, υγείας, και οινογαστρονομίας, ο θρησκευτικός και αθλητικός τουρισμός. Ειδικά, αναφορά έγινε στον ποδηλατικό τουρισμό και την διεξαγωγή του αγώνα L’ Etape by Tour de France στην Κύπρο, για τα επόμενα τρία έτη, μια διοργάνωση πολύ σημαντική και διεθνούς εμβέλειας.

Στον τουρισμό γκολφ μεγάλης σημασίας αποτελεί η προσέλκυση στην Κύπρο του παγκοσμίου εμβέλειας τουρνουά γκολφ «DP World Tour» (προηγούμενη ονομασία PGA European Golf Tour) και για τα έτη 2022, 2023, 2024, με πολλαπλά οφέλη για τον τόπο μας.

Προβολή-ψηφιακό μάρκετινγκ-η Κύπρος του αύριο

Αναφέρθηκε στο κονδύλι για την ψηφιακή προβολή, ύψους 5 εκ. και είπε ότι η Κύπρος στοχεύει σε αγορές όπως η Γαλλία, η Γερμανία, η Πολωνία, το ΗΒ και η Ρωσία.

Ο κ. Περδίος σημείωσε τη σημασία της ψηφιακής προβολής και στους χειμερινούς μήνες για προσέλκυση τουριστών.
Έχουν υλοποιηθεί διαφημιστικές ενέργειες σε 29 χώρες, πρόσθεσε.

Τον Οκτώβριο του 2021 οι αναζητήσεις για Κύπρο ξεπέρασαν για πρώτη φορά το αντίστοιχο μέγεθος του Οκτωβρίου 2019 και ανήλθαν σε 4,9 εκ συγκριτικά με 4,5 εκ τον αντίστοιχο μήνα του `19.

Ο Υφυπουργός ξεκαθάρισε ότι στηρίζουμε παραδοσιακές αγορές και οργανωτές ταξιδίων τους καλοκαιρινούς μήνες αλλά τους χειμερινούς μήνες έμφαση πρέπει να δοθεί και σε μικρότερους οργανωτές και μεμονωμένες ταξιδιώτες.

Στις άλλες δράσεις για προβολή περιλαμβάνονται η φιλοξενία 7.348 επισκεπτών ειδικών κατηγοριών όπως bloggers, καλλιτέχνες, οργανωτές γάμων, αθλητικές ομάδες, η συμμετοχή σε εκθέσεις (15 στο σύνολο), η συνεργασία με εταίρους στο εξωτερικό και προώθηση επιχορήγησης ανάλογα με τις αφίξεις και τις διανυκτερεύσεις από οργανωτές ταξιδιών και άλλα.

Την επόμενη τετραετία στο σχέδιο ανάκαμψης και ανθεκτικότητας περιλαμβάνονται 4 σχέδια συνολικού ύψους 31 εκ. ευρώ.

Τουριστικά καταλύματα-επιχειρήσεις-κέντρα αναψυχής

Σύμφωνα με τον Υφυπουργό σε πλήρη εφαρμογή είναι το κανονιστικό πλαίσιο για τις ξενοδοχειακές επιχειρήσεις και ετοιμάστηκε τροποποιητικό νομοσχέδιο για τις κατασκηνώσεις με εισαγωγή και διατάξεων για τις κατασκηνώσεις πολυτελείας (glamping). Παράλληλα προωθείται ο θεσμός του επισκέψιμου αγροκτήματος και επανεξετάζεται το θέμα των μικτών τουριστικών αναπτύξεων. Επίσης εκφράζεται ελπίδα του χρόνου να πάει στη Βουλή για ψήφιση το νέο θεσμικό πλαίσιο για τους χώρους εστίασης και διασκέδασης με έμφαση σε θέματα ασφάλειας και υγείας.

Πηγή:ΚΥΠΕ

Share
ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ

Share