Home Featured Εγκαίνια του πρώτου τερματικού σταθμού LNG στη Γερμανία

Εγκαίνια του πρώτου τερματικού σταθμού LNG στη Γερμανία

0
Εγκαίνια του πρώτου τερματικού σταθμού LNG στη Γερμανία

Μετά από σχεδόν δέκα μήνες σχεδιασμού και κατασκευής, ο πρώτος γερμανικός τερματικός σταθμός για την εισαγωγή Υγροποιημένου Φυσικού Αερίου (LNG) εγκαινιάστηκε το περασμένο Σαββατοκύριακο στο Wilhelmshaven, παρουσία του Καγκελαρίου Όλαφ Σολτς, του Υπουργού Οικονομίας Ρόμπερτ Χάμπεκ και του Υπουργού Οικονομικών Κρίστιαν Λίντνερ.

Όπως γράφει η γερμανική εφημερίδα FAZ, ο κ. Σολτς επαίνεσε την ταχεία ολοκλήρωση του έργου. «Αυτός είναι πλέον ο νέος ρυθμός στη Γερμανία, με τον οποίο θα κάνουμε βήματα προόδου σε σχέση με τις υποδομές», δήλωσε στο πλαίσιο των εγκαινίων της εγκατάστασης και διαβεβαίωσε ότι και οι άλλοι τερματικοί σταθμοί LNG στη Γερμανία θα κατασκευαστούν ταχύτατα. «Ανεξαρτησία, ασφάλεια, ταχύτητα – η χώρα μας μπορεί να τα καταφέρει».

Με τη συνήθη γραφειοκρατία, η κατασκευή του αγωγού από μόνη της θα διαρκούσε διαφορετικά οκτώ χρόνια, υποστήριξε πρόσωπο εμπλεκόμενο στο έργο.

Ο τερματικός σταθμός στο Wilhelmshaven είναι ένας από τους συνολικά τέσσερις που κατασκευάζονται αυτή τη στιγμή στη Γερμανία. Σκοπός τους είναι να καλύψουν το χάσμα στον εφοδιασμό που προκαλείται από τις ελλείψεις στην προμήθεια ρωσικού φυσικού αερίου.

Ο Πούτιν ήλπιζε ότι μετά την επίθεση στην Ουκρανία στις 24 Φεβρουαρίου θα μπορούσε να εκβιάζει τη Γερμανία λόγω της εξάρτησής της από το ρωσικό αέριο, είπε ο Σολτς. Το Κρεμλίνο, συνέχισε, απέτυχε στους στόχους του και πρόσθεσε ότι ο τερματικός σταθμός είναι μια «εξαιρετικά σημαντική συμβολή στην ασφάλειά μας».

Ο συγκεκριμένος, πλωτός τερματικός σταθμός θα είναι σε θέση να τροφοδοτεί το δίκτυο κάθε χρόνο με 5 δις κ.μ. φυσικού αερίου, αντισταθμίζοντας έτσι περίπου το ένα δέκατο των ρωσικών εισαγωγών, ο μόνιμος τερματικός σταθμός έχει χωρητικότητα 30 εκατομμυρίων κυβικών μέτρων.

Με την ανάπτυξη μιας υποδομής LNG, η Γερμανία αναλαμβάνει ευθύνες και για τους γείτονές της που δεν βρέχονται από τη θάλασσα. «Ο συγκεκριμένος τερματικός σταθμός υγροποιημένου φυσικού αερίου είναι κατ’ αυτό και σύμβολο της ευρωπαϊκής αλληλεγγύης» προστίθεται.

Από την άλλη πλευρά και η Γερμανία, ο μεγαλύτερος καταναλωτής φυσικού αερίου, επωφελήθηκε από την εξοικονόμηση φυσικού αερίου σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες. Δεν έγινε ωστόσο αναφορά στους τερματικούς σταθμούς LNG σε άλλες χώρες, οι οποίοι τους τελευταίους μήνες βοήθησαν σημαντικά στην πλήρωση των εγκαταστάσεων αποθήκευσης φυσικού αερίου στη Γερμανία, όπου υπήρχαν σχέδια για τερματικό σταθμό LNG εδώ και πενήντα χρόνια, όμως η υλοποίησή τους απέτυχε επανειλημμένα.

Η χρήση υγροποιημένου φυσικού αερίου θα γίνει μόνο προσωρινά. Μακροπρόθεσμα θα χρησιμοποιείται Πράσινο Υδρογόνο.

Οι τερματικοί σταθμοί LNG προκαλούν δυσαρέσκεια στις οργανώσεις Προστασίας του Περιβάλλοντος και του Κλίματος. Μεταξύ άλλων, επικρίνουν το γεγονός ότι το βρώμιο και το χλώριο που χρησιμοποιούνται για την επαναεριοποίηση στη συνέχεια καταλήγουν στη θάλασσα.

Ο Υπουργός Ενέργειας της Κάτω Σαξονίας Κρίστιαν Μέγιερ αντέταξε κατά την τελετή των εγκαινίων ότι έχουν τηρηθεί όλα τα όρια εκπομπών. «Δεν προχωρήσαμε σε εκπτώσεις σε σχέση με το Περιβάλλον».

Σύμφωνα με έρευνα τoυ Ινστιτούτου Forsa κατόπιν ανάθεσης από το Ίδρυμα του Ομίλου Ενέργειας Eon, περισσότερο από το 70% των Γερμανών υποστηρίζει την κατασκευή των τεσσάρων τερματικών σταθμών LNG. Ωστόσο, μόνο το 32% είναι της γνώμης ότι η Γερμανία θα πρέπει να εισάγει φυσικό αέριο από το Κατάρ. Περισσότερο από το 55% των ερωτηθέντων θεωρεί ότι η απόφαση για κλείσιμο των πυρηνικών σταθμών ηλεκτροπαραγωγής είναι βιαστική, ενώ σχεδόν οι μισοί τάσσονται υπέρ της αναβολής της σταδιακής κατάργησης της χρήσης άνθρακα.

Πηγή:ΚΥΠΕ