Home Featured Έντονες Αντιδράσεις για την επιλογή του νέου λογότυπου “Love Cyprus”, του Υφυπουργείου Τουρισμού

Έντονες Αντιδράσεις για την επιλογή του νέου λογότυπου “Love Cyprus”, του Υφυπουργείου Τουρισμού

0
Έντονες Αντιδράσεις για την επιλογή του νέου λογότυπου “Love Cyprus”, του Υφυπουργείου Τουρισμού

Με αφορμή τον έντονο ντόρο που ξέσπασε αλλά και συγκεκριμένα την αντίδραση του www.lovecyprus.com.cy, για το νέο λογότυπο του «Υφυπουργείου Τουρισμού και τη μαζική αντίδραση της «Ένωσης Γραφιστών και Εικονογράφων Κύπρου», με κοινό αίτημα την απόσυρση του λογότυπου.

Το νέο λογότυπου του “Υφυπουργείου Τουρισμού”, με το μήνυμα «Love Cyprus», του οποίου η επίσημη παρουσίαση διεξήχθη στο Προεδρικό στις 29 Ιουνίου και ένα λογότυπο που δεν έλαβε της αναμενόμενης ένθερμης υποστήριξης και μάλιστα προσέλκυσε σωρεία αρνητικών σχόλιων από τα σόσιαλ μίντια.

Ωστόσο το νέο λογότυπο, κάθε άλλο παρά νέο και πρωτοποριακό θα μπορούσαμε να το χαρακτηρίσουμε, πιο σωστά πανομοιότυπο.
Μάλιστα η δημόσια τοποθέτηση του Υφυπουργού ότι τίθεται τέλος στην εποχή που ο ήλιος και η θάλασσα ήταν η ταυτότητα του τουριστικού προϊόντος της Κύπρου, και αρχίζει μια νέα εποχή με νέα ταυτότητα διαφορετική, πιο ανοιχτόμυαλη και πιο περιεκτική, κατά την παρουσίαση του, οδήγησε σε μεγάλες διαστάσεις και εντάσεις για την επιλογή του νέου λογότυπου, ειδικότερα τις τελευταίες μέρες.

Μαζικότατη υπήρξε η αντίδραση καθώς και του www.lovecyprus.com.cy, μεταξύ των οποίων η «Ένωση Γραφιστών και Εικονογράφων Κύπρου» (ΕΓΕΚ) με τη χθεσινή επίσημη ανακοίνωση τους να ζητά να καταστεί επιτακτική η ανάγκη απόσυρσης του πανομοιότυπου «Love Cyprus» και την προκήρυξη νέου διαγωνισμού.
Η ΕΓΕΚ στη σχετική ανακοίνωσή της κάνει μεταξύ άλλων λόγο για προχειρότητες γύρω από το θέμα και αφήνει να εννοηθεί πως η καθυστέρηση στην τοποθέτησή της σχετίζεται με απαντήσεις που ανέμενε από το Υφυπουργείο Τουρισμού, οι οποίες ωστόσο ακόμα δεν λήφθηκαν.
Στην ανακοίνωση με τίτλο «Love me tender: Τοποθέτηση από την Ένωση Γραφιστών και Εικονογράφων Κύπρου (ΕΓΕΚ) σχετικά με το λογότυπο LOVE CYPRUS», η οργάνωση αναφέρει πως στις 30 Ιουνίου επικοινώνησε με επιστολή της με το υφυπουργείο, θέτοντας συγκεκριμένα ερωτήματα σχετικά με τη διαδικασία που ακολουθήθηκε, προκειμένου να μπορεί να τοποθετηθεί, αφού κλήθηκε, όπως σημειώνει, ως ο επίσημος φορέας της Γραφιστικής και Εικονογράφησης στο νησί να σχολιάσει.

Η ΕΓΕΚ δημοσιοποιεί τα εύλογα ερωτήματα που έθεσε και σημειώνει πως δεν έχει ακόμα λάβει απαντήσεις. Επίσης, αναφέρει ότι απαντήσεις αναμένει για το ίδιο ζήτημα από πέρσι, με αφορμή την προκήρυξη που είχε γίνει για «Σχεδιασμό του λογότυπου και σλόγκαν της τουριστικής Κύπρου», που τελικώς ακυρώθηκε.
Για την ακύρωση του περσινού διαγωνισμού, η ΕΓΕΚ αναφέρει πως «το Υφυπουργείο Τουρισμού», απλά με ανάρτηση ανακοίνωσης στην ιστοσελίδα του, αναφέρει ότι θα προχωρήσει στις αμέσως επόμενες εβδομάδες σε νέα ανοικτή διαγωνιστική διαδικασία για τη διαμόρφωση του λογότυπου και, ακολούθως, σε ξεχωριστό ανοικτό διαγωνισμό για την παραγωγή του δημιουργικού υλικού για την προώθηση της Κύπρου, διαδικασίες τις οποίες δεν ακολούθησε».
Επίσης η ΕΓΕΚ αναφέρεται στην επιλογή του νέου logo και επικαλούμενη δηλώσεις του κ. Περδίου αναφέρει πως «η ανάληψη του έργου έγινε μέσω της διαδικασίας προσφοροδότησης με τις δημόσιες διαδικασίες που προβλέπονται και επιλέχθηκε η πιο χαμηλή προσφορά».
«Η ανάθεση, εν τέλει έγινε σε ένα digital agency, το οποίο δεν παρουσιάζεται να ειδικεύεται σε θέματα οπτικής/εταιρικής ταυτότητας» αναφέρει η ΕΓΕΚ και διερωτάται: «Βάσει ποιων κριτηρίων -πέραν της “χαμηλότερης προσφοράς”, που έλαβε όμως ποσό μεγαλύτερο από αυτό που αναφέρεται στην προκήρυξη- έγινε αυτή η επιλογή;».

Κάνοντας λόγο για προχειρότητα, υποστηρίζει πως αυτό φαίνεται και στην αναζήτηση που μπορεί να κάνει κάποιος στο διαδίκτυο, «όπου η επίσημη ιστοσελίδα είναι το visitcyprus.com και όταν κάποιος ψάξει «love Cyprus» οδηγείται σε ένα άλλο οργανισμό, τον lovecyprus.com.cy που δεν έχει σχέση με το Υφυπουργείο Τουρισμού, πράγμα που θα μπορούσε να αποφευχθεί». Η οργάνωση υποστηρίζει ακόμα πως «όσα αναφέρονται παραπάνω, έχουν φέρει το αποτέλεσμα μιας ταυτότητας που προφανώς δεν εκπροσωπεί το βεληνεκές και το μέγεθος του αρχικού πρότζεκτ, έχει καταφέρει να επισκιάσει την κύρια επικοινωνιακή λέξη “CYPRUS” και ούτε δύναται να εκπροσωπήσει, όντας ατελής, τον οποιονδήποτε οργανισμό, πόσο μάλλον τον επίσημο οργανισμό τουρισμού της χώρας μας».

Εν κατακλείδι, η ΕΓΕΚ προτείνει «όπως το λογότυπο “LOVE CYPRUS” ανακληθεί άμεσα και να σχηματιστεί ένας ορθός, αξιοκρατικός και κλειστός διαγωνισμός, ο οποίος να αφορά ξεκάθαρα στη δημιουργία μιας ολοκληρωμένης ταυτότητας από επαγγελματίες του κλάδου, όπως επίσης και τη δημιουργία αντίστοιχης επιτροπής αξιολόγησης.