Home Featured Η αντίληψη περί ακριβών προγραμμάτων, το μεγαλύτερο εμπόδιο για ανάπτυξη επαγγελματικών δεξιοτήτων

Η αντίληψη περί ακριβών προγραμμάτων, το μεγαλύτερο εμπόδιο για ανάπτυξη επαγγελματικών δεξιοτήτων

0
Η αντίληψη περί ακριβών προγραμμάτων, το μεγαλύτερο εμπόδιο για ανάπτυξη επαγγελματικών δεξιοτήτων

Το μεγαλύτερο εμπόδιο για την ανάπτυξη επαγγελματικών δεξιοτήτων και τεχνικών γνώσεων είναι η αντίληψη ότι τα προγράμματα είναι ακριβά, αναφέρει νέα έρευνα της IBM, η οποία παρουσιάστηκε την Τετάρτη, σύμφωνα με δελτίο Τύπου.

Τα άτομα που αναζητούν εργασία, οι φοιτητές και όσοι αλλάζουν καριέρα σε όλο τον κόσμο για να ακολουθήσουν ρόλους που σχετίζονται με την επιστήμη, την τεχνολογία, τη μηχανική και τα μαθηματικά (STEM) σε διάφορους κλάδους, δηλώνουν ότι δεν είναι εξοικειωμένοι με τις επιλογές καριέρας, αναφέρεται. Ταυτόχρονα, προστίθεται, η διαδικτυακή κατάρτιση και τα ψηφιακά πιστοποιητικά αναδεικνύονται ως ο αναγνωρισμένος δρόμος για  τη λεγόμενη ευκαιρία, καθώς οι ερωτηθέντες σχεδιάζουν να αναζητήσουν νέες θέσεις εργασίας το επόμενο έτος.

Όπως σημειώνεται, καταγράφηκαν «παρανοήσεις γύρω από την εκπαίδευση STEM», ότι είναι πολύ ακριβή, ενώ οι εκπαιδευόμενοι δεν ξέρουν από πού να ξεκινήσουν και δεν γνωρίζουν αρκετά για τα ψηφιακά διαπιστευτήρια.

Το 61% των ερωτηθέντων πιστεύει ότι δεν έχει τα προσόντα να εργαστεί σε μια θέση εργασίας STEM επειδή δεν έχει τα κατάλληλα ακαδημαϊκά πτυχία, αναφέρεται, ενώ το 40% των φοιτητών δηλώνουν ότι το μεγαλύτερο εμπόδιο στην ανάπτυξη επαγγελματικών ή τεχνικών δεξιοτήτων είναι ότι δεν ξέρουν από πού να ξεκινήσουν. Το 60% των ερωτηθέντων ανησυχεί ότι η απόκτηση ψηφιακών διαπιστευτηρίων μπορεί να είναι δαπανηρή. Επιπλέον, η δυνατότητα να συνεχίσουν να εργάζονται ενώ αποκτούν διαπιστευτήρια είναι ιδιαίτερα σημαντική για όσους αλλάζουν καριέρα, αναφέρεται.

«Οι εκπαιδευόμενοι και οι εργαζόμενοι σε όλο τον κόσμο σχεδιάζουν να κάνουν μια αλλαγή, με περίπου το 60% των ερωτηθέντων να αναζητούν νέα θέση εργασίας μέσα στους επόμενους 12 μήνες», αναφέρουν τα ευρήματα της έρευνας.

Συγκεκριμένα, το 61% των φοιτητών και των ατόμων που έχουν αλλάξει καριέρα αναζητούν ενεργά μια νέα θέση εργασίας τώρα ή σκοπεύουν να το κάνουν εντός του επόμενου έτους, περισσότερο από το 80% του συνόλου των ερωτηθέντων σχεδιάζει να αναπτύξει τις δεξιότητές του τα επόμενα δύο χρόνια και τουλάχιστον το 90% είναι βέβαιοι ότι μπορούν να αναπτύξουν δεξιότητες ή να μάθουν κάτι νέο από ένα διαδικτυακό πρόγραμμα.

Όπως αναφέρεται, το 50% των ερωτηθέντων ενδιαφέρεται να ακολουθήσει μια θέση εργασίας που σχετίζεται με το STEM, το 64% των ατόμων που αλλάζουν καριέρα δεν είναι εξοικειωμένοι με τις θέσεις εργασίας STEM, ενώ πολλοί ερωτηθέντες δεν είναι σίγουροι για το ποια επαγγέλματα θεωρούνται εργασία STEM. Παράλληλα, το 62% των ερωτηθέντων μοιράζεται ανησυχίες σχετικά με το αν θα μπορέσει να βρει μια θέση εργασίας STEM που να πληρώνει αρκετά για να συντηρήσει τον εαυτό του ή την οικογένειά του.

Καταγράφηκε αισιοδοξία όμως ανάμεσα στους ερωτηθέντες «ότι οι ρόλοι στους τομείς STEM σε όλους τους κλάδους θα αυξηθούν στο μέλλον και ότι τα ψηφιακά πιστοποιητικά είναι ένας καλός τρόπος να πλαισιωθεί η παραδοσιακή εκπαίδευση και να αυξηθούν οι ευκαιρίες σταδιοδρομίας».

Όπως αναφέρεται, το 66% του συνόλου των ερωτηθέντων πιστεύει ότι οι θέσεις εργασίας STEM σε όλους τους κλάδους θα αυξηθούν την επόμενη δεκαετία, το 86% των ερωτηθέντων που έχουν αποκτήσει ψηφιακά διαπιστευτήρια συμφωνεί ότι τους βοήθησε να επιτύχουν τους επαγγελματικούς τους στόχους, 75% συμφωνεί ότι τα ψηφιακά πιστοποιητικά είναι ένας καλός τρόπος συμπλήρωσης της παραδοσιακής εκπαίδευσης. Σημειώνεται ακόμη, ότι, οι αυξημένες ευκαιρίες σταδιοδρομίας και τα προσόντα ήταν οι κυριότεροι λόγοι για τους οποίους οι ερωτηθέντες σε όλο τον κόσμο δήλωσαν ότι ήθελαν να αποκτήσουν ψηφιακά διαπιστευτήρια.

Σημειώνεται ότι, η ΙΒΜ, «για να αντιμετωπίσει αυτές τις λανθασμένες αντιλήψεις» και να φέρει την εκπαίδευση STEM πιο κοντά στις υποεκπροσωπούμενες κοινότητες, προσθέτει 45 συνεργασίες στο πρόγραμμα IBM SkillsBuild, παγκοσμίως, με φορείς παροχής  κοινωνικών υπηρεσιών, οικονομικής ανάπτυξης και επαγγελματικής κατάρτισης, καθώς και με κυβερνητικές υπηρεσίες και ακαδημαϊκά ιδρύματα, θα καταστήσουν τη δωρεάν διαδικτυακή μάθηση ευρέως διαθέσιμη, με σαφείς προοπτικές προς την απασχόληση.

«Πολλές από αυτές τις οργανώσεις επικεντρώνονται σε συγκεκριμένες κοινότητες που υποεκπροσωπούνται στον τομέα της τεχνολογίας και θα βοηθήσουν στην εξειδίκευση γυναικών, συμπεριλαμβανομένων των μητέρων που επιστρέφουν στο εργατικό δυναμικό, των εθνικών μειονοτήτων, των ατόμων με χαμηλό εισόδημα και των προσφύγων», προστίθεται.

«Η τεχνολογική κατάρτιση μπορεί να έχει μετασχηματιστική επίδραση στη ζωή ενός ατόμου», δήλωσε η Justina Nixon-Saintil, Chief Impact Officer της IBM, σύμφωνα με το δελτίο Τύπου. «Υπάρχουν πολλές λανθασμένες αντιλήψεις σχετικά με το τι χρειάζεται κανείς για να ακολουθήσει μια ικανοποιητική και προσοδοφόρα καριέρα στο σημερινό, ταχέως εξελισσόμενο, εργασιακό περιβάλλον», προσθέτει. «Αυτός είναι ο λόγος, για τον οποίο πρέπει να αυξήσουμε την επίγνωση του εύρους των επιστημονικών και τεχνολογικών ρόλων που υπάρχουν σε όλους τους κλάδους. Μαζί με τους εταίρους μας στο πρόγραμμα IBM SkillsBuild, αναδεικνύουμε τους πολλούς δρόμους που υπάρχουν για τις υποεκπροσωπούμενες κοινότητες,  ώστε να ακολουθήσουν  καριέρες στον τομέα της  τεχνολογίας», σημειώνει.

Η μελέτη, που όπως αναφέρεται, διεξήχθη από τη Morning Consult για λογαριασμό της IBM, βασίζεται σε περισσότερες από 14.000 συνεντεύξεις φοιτητών, ατόμων που αναζητούν νέες θέσεις εργασίας και ατόμων που επιθυμούν να αλλάξουν καριέρα, σε 13 χώρες. Οι ερωτηθέντες ανέφεραν επίσης ανησυχίες για τη διαθεσιμότητα των επιλογών σταδιοδρομίας, προστίθεται. «Τα ευρήματα αυτά έρχονται σε αντίθεση με τα δεδομένα της αγοράς, σύμφωνα με τα οποία οι εργοδότες επενδύουν στην επανεκπαίδευση του σημερινού εργατικού δυναμικού τους, προκειμένου να συμβαδίσουν με τις ραγδαίες εξελίξεις στην τεχνολογία και να παραμείνουν επίκαιροι στη σύγχρονη, ψηφιακή οικονομία», αναφέρεται.

Σημειώνεται ότι το IBM SkillsBuild είναι ένα δωρεάν εκπαιδευτικό πρόγραμμα που επικεντρώνεται σε κοινότητες που υποεκπροσωπούνται στον τομέα της τεχνολογίας και βοηθά ενήλικες εκπαιδευόμενους, φοιτητές και καθηγητές λυκείων και πανεπιστημίων να αναπτύξουν πολύτιμες νέες δεξιότητες και να αποκτήσουν πρόσβαση σε ευκαιρίες σταδιοδρομίας.

Πηγή:ΚΥΠΕ