Home ΤΟΜΕΙΣ Honda: Το σύστημα προηγμένης τεχνολογίας που θα διαβάζει τον εγκέφαλο των οδηγών

Honda: Το σύστημα προηγμένης τεχνολογίας που θα διαβάζει τον εγκέφαλο των οδηγών

0
Honda: Το σύστημα προηγμένης τεχνολογίας που θα διαβάζει τον εγκέφαλο των οδηγών

Αποφασισμένη να μειώσει τον αριθμό των τροχαίων ατυχημάτων, η Honda εξελίσσει μια προηγμένη τεχνολογία που διαβάζει πότε ο οδηγός είναι κουρασμένος και τον τροφοδοτεί μέσω ακουστικών και σωματικών ερεθισμάτων.

Μεγάλα είναι τα ποσά που επενδύουν οι αυτοκινητοβιομηχανίες ανά τον κόσμο ώστε να καταστήσουν την μελλοντική κινητικότητα πιο ασφαλή για τους οδηγούς, τους επιβάτες και τους περαστικούς. Μία από αυτές και η Honda που προσβλέπει στη μείωση των τροχαίων δυστυχημάτων όπου εμπλέκονται τα οχήματά της κατά 50% έως και το 2030.

Μεγάλα είναι τα ποσά που επενδύουν οι αυτοκινητοβιομηχανίες ανά τον κόσμο ώστε να καταστήσουν την μελλοντική κινητικότητα πιο ασφαλή για τους οδηγούς, τους επιβάτες και τους περαστικούς. Μία από αυτές και η Honda που προσβλέπει στη μείωση των τροχαίων δυστυχημάτων όπου εμπλέκονται τα οχήματά της κατά 50% έως και το 2030.οί

Καθοριστικό ρόλο αναμένεται να διαδραματίσει μια νέα καινοτόμος τεχνολογία, η οποία αξιοποιεί τις δυνατότητες της τεχνητής νοημοσύνης (AI) με στόχο τη συνεχεία εποπτεία τόσο του οδηγού όσο και των εκάστοτε συνθηκών στον δρόμο.

Η Honda αξιοποιεί την τεχνολογία Λειτουργικής Απεικόνισης Μαγνητικού Συντονισμού (Functional Magnetic Resonance Imaging – fMRI) για την απεικόνιση των περιοχών του εγκεφάλου οι οποίες ενεργοποιούνται σε κάποιο συγκεκριμένο χρονικό διάστημα. Με αυτό τον τρόπο η ιαπωνική εταιρεία καθιστά εφικτή τη «διάγνωση» του εγκεφάλου του οδηγού, την ανάλυση των ριψοκίνδυνων συμπεριφορών, αλλά και την εξαγωγή πολύτιμων δεδομένων για τις αιτίες λήψης εσφαλμένων οδηγικών αποφάσεων.

Υπό την ονομασία “Intelligent Driver-Asisstive Technology”, το σύστημα χρησιμοποιεί τους αισθητήρες και τις κάμερες της σουίτας τεχνολογιών υποβοήθησης του οδηγού (ADAS) παρακολουθώντας σε πρώτο στάδιο τον οδηγό και τον δρόμο. Στη συνέχεια επιχειρεί να εντοπίσει τα οδηγικά ρίσκα και να καθορίσει, σε πραγματικό χρόνο, την ιδανική συμπεριφορά του οδηγού πίσω από το τιμόνι, παρέχοντας υποβοήθηση ανάλογα με τη γνωσιακή του κατάσταση, αλλά και των οδικών συνθηκών.

Όταν ο οδηγός νιώθει κόπωση, κυριεύεται από έλλειψη προσοχής, ή ελλοχεύει κάποιος κίνδυνος για πρόκληση ατυχήματος, το σύστημα θα τον «τροφοδοτεί» με τρισδιάστατους ήχους, αλλά και τριγμούς στα καθίσματα και τις ζώνες.

Η Honda υποστηρίζει ότι η προηγμένη τεχνολογία ασφαλείας θα συνδράμει στην εξέλιξη της νέας γενιάς συστημάτων ADAS, με στόχο να αποτραπεί η απόσπαση της προσοχής του οδηγού.

Πρόκειται για ένα καθεστώς βιοανατροφοδότησης, στο πλαίσιο του οποίου μια ηλεκτρονική συσκευή θα επιτρέπει στον άνθρωπο που κάθεται πίσω από το τιμόνι να αντιλαμβάνεται τις εσωτερικές του λειτουργίες (π.χ. κόπωση) μέσω ακουστικών σημάτων και σωματικών ερεθισμάτων.

Οι διαδικασίες εξέλιξης της παραπάνω τεχνολογίας θα εντατικοποιηθούν μέχρι και το μέσα της τρέχουσας δεκαετίας, με τη χρήση της να γίνεται κατά το δεύτερο μισό. Στόχος της εταιρείας είναι να μειώσει τα ανθρώπινα οδηγικά λάθη, που οφείλονται για το 90% των τροχαίων ατυχημάτων.