X

FinancialNews App

Nine Bridge Media Ltd

GET - on the App Store

HomeΕΙΔΗΣΕΙΣΜε ανοικτό διαγωνισμό και ακολουθώντας όλες τις διαδικασίες έγινε η μίσθωση υπηρεσιών...

Με ανοικτό διαγωνισμό και ακολουθώντας όλες τις διαδικασίες έγινε η μίσθωση υπηρεσιών πτητικών μέσων αεροπυρόσβεσης, λέει το Τμήμα Δασών

Για τη μίσθωση υπηρεσιών πτητικών μέσων αεροπυρόσβεσης διεξάγεται ανοικτός διαγωνισμός με προσφορές, κάτι που έγινε, ακολουθώντας όλες τις διαδικασίες σύμφωνα με τον Νόμο και Κανονισμούς περί Δημοσίων Συμβάσεων, αναφέρεται σε ανακοίνωση του Τμήματος Δασών, στην οποία προστίθεται πως η τιμή που έχει εξασφαλιστεί είναι κατά 35% χαμηλότερη από την τιμή που συγκεκριμένη εταιρεία πληροφόρησε την Ευρωπαϊκή Επιτροπή ότι μπορεί να διαθέσει τα ελικόπτερα της τα οποία μεταφέρουν 2500 λίτρα νερό αντί 4000 λίτρα που μεταφέρουν τα Kamov.

Στην ανακοίνωση σε σχέση με το δημοσίευμα της εφημερίδας “Πολίτης”, ημερομηνίας 17 Νοεμβρίου, 2022 αναφορικά με την ενοικίαση δύο ελικοπτέρων για αεροπυρόσβεση, το Τμήμα Δασών διερωτάται ποια είναι η βάση σύγκρισης, με ποια στοιχεία και εν πάση περιπτώσει με ποια λογική κρίνεται εξωφρενικό το κόστος, σημειώνοντας πως “ως εκ τούτου ο τίτλος του Άρθρου ‘Ο κούκος αηδόνι’ μας στοίχισαν τα δύο πυροσβεστικά ελικόπτερα Kamov» είναι αβάσιμος, αστήρικτος και παραπλανητικός για τις εντυπώσεις”.

Στο δημοσίευμα ττης εφημερίδας αναφερόταν, μεταξύ άλλων, πως “τα δύο ρωσικά ελικόπτερα Kamov, τα οποία μίσθωσε με τουλάχιστον ύποπτες και περίεργες διαδικασίες το Τμήμα Δασών, μας στοίχισαν ‘ο κούκος αηδόνι'”. Προσθέτει ότι “τους λίγους μήνες που βρίσκονταν σε υπηρεσία τα δύο ελικόπτερα πέταξαν ελάχιστες ώρες και το ποσόν που κλήθηκε το κράτος (οι φορολογούμενοι) να καταβάλει ήταν δυσανάλογα υψηλό. Πηγές που γνωρίζουν την αγορά πτητικών μέσων, το χαρακτηρίζουν εξωφρενικό. Εν τω μεταξύ, βρίσκεται σε εξέλιξη έρευνα της Ελεγκτικής Υπηρεσίας, τόσο για τις διαδικασίες μίσθωσης των δύο ελικοπτέρων αλλά και για την καταλληλόλητά τους στη βάση του διαγωνισμού που είχε προκηρυχθεί”, ανέφερε η εφημερίδα .

Στην ανακοίνωση του Τμήματος Δασών αναφέρεται πως “για τη μίσθωση υπηρεσιών πτητικών μέσων αεροπυρόσβεσης, μια διαδικασία, ένας τρόπος υπάρχει, η διεξαγωγή ανοικτού διαγωνισμού (με προσφορές). Αυτό κάναμε, ακολουθώντας όλες τις διαδικασίες σύμφωνα με τον Νόμο και Κανονισμούς περί Δημοσίων Συμβάσεων και αυτό ήταν το αποτέλεσμα. Η δε τιμή που έχουμε εξασφαλίσει είναι κατά 35% χαμηλότερη από την τιμή που συγκεκριμένη εταιρεία πληροφόρησε την Ευρωπαϊκή Επιτροπή ότι μπορεί να διαθέσει τα ελικόπτερα της τα οποία μάλιστα μεταφέρουν 2500 λίτρα νερό αντί 4000 λίτρα που μεταφέρουν τα Kamov”, αναφέρεται.

“Έχοντας υπόψη αυτά τα γεγονότα και στοιχεία, ενδεχόμενα τα δημοσιεύματα να έχουν ως σκοπό την εξυπηρέτηση των συμφερόντων συγκεκριμένου οικονομικού φορέα που έλαβε μέρος στο διαγωνισμό”, προσθέτει το Τμήμα Δασών.

Ακόμη αναφέρει πως το δημοσίευμα αναφέρεται «στη βάση των στοιχείων που εξασφάλισε ο “Π” από πηγές του Τμήματος Δασών»,  ενώ τα έντυπα που παρουσιάζονται στο δημοσίευμα είναι της Πυροσβεστικής Υπηρεσίας. “Σ’ ένα άλλο σημείο το δημοσίευμα αναφέρει ότι είναι το Τμήμα Δασών που χρησιμοποίησε τα ελικόπτερα. Έχουμε αναφέρει και υποδείξει ότι τον επιχειρησιακό έλεγχο των ελικοπτέρων τον έχει η Πυροσβεστική Υπηρεσία και όχι το Τμήμα Δασών. Αν δεν μπορεί γίνει διάκριση μεταξύ Πυροσβεστικής Υπηρεσίας και Τμήματος Δασών, αν τα τόσο απλά θέματα δεν παρουσιάζονται ορθά, κάποιος πρέπει να διερωτηθεί και για την ορθότητα των υπόλοιπων θεμάτων”, προστίθεται.

Επίσης γράφει πως το δημοσίευμα αναφέρεται σε “κόστος €47.000 ανά ώρα”. “Κόστος ανά ώρα πτήσης υπάρχει και είναι καθορισμένο στη Σύμβαση και ανέρχεται στις €3 600/ώρα/ελικόπτερο (χωρίς ΦΠΑ). Δεν έχει καμιά λογική αυτός ο υπολογισμός. Άλλο το κόστος για τη διαθεσιμότητα και άλλο το κόστος της πτήσης. Ναι, είναι λογικό να δούμε πόσο ήταν συνολικά το κόστος για το έτος, όχι όμως να γίνει αναγωγή του σε ανά ώρα πτήσης. Ο υπολογισμός αυτός έγινε για να παρουσιαστεί ψηλό το κόστος ανά ώρα πτήσης, για δημιουργία εντυπώσεων”, προστίθεται.

Αναφέρεται πως “τα ελικόπτερα πέταξαν τις ώρες που χρειάστηκε να πετάξουν.  Είναι δε προς πίστη μας που ακολουθώντας τις διεθνείς πρακτικές από φέτος τροποποιήθηκε η Σύμβαση και καταβάλλεται κόστος ανά μέρα για τη διαθεσιμότητα και κόστος ανά ώρα πτήσης. Έτσι, τις 10 μέρες Νοεμβρίου που δόθηκε παράταση θα καταβληθεί πληρωμή για τη διαθεσιμότητα αλλά ούτε ένα σεντ για πτήση αφού δεν χρειάστηκε να πετάξουν”.

Το Τμήμα Δασών αναφέρει ότι στο δημοσίευμα έγιναν λάθος υπολογισμοί και εκφράζει την άποψη ότι “το ότι έμειναν τα ελικόπτερα στην Κύπρο μόνο θετικό μπορεί να θεωρείται”, ενώ σημειώνει ότι η συντήρηση είναι θέμα της εταιρείας και αυτή έχει την ευθύνη να τα συντηρήσει και να τα έχει έτοιμα την ερχόμενη καλοκαιρινή περίοδο όπου και πάλι θα ελεγχθούν κατά την παραλαβή τους. “Τα ελικόπτερα μπορούν να συντηρηθούν οπουδήποτε νοουμένου ότι το Κέντρο συντήρησης έχει τη δυνατότητα για τον συγκεκριμένο τύπο ελικοπτέρου και θα λάβει τη σχετική πιστοποίηση από την Πολιτική Αεροπορία της Ουκρανίας”.

Επίσης αναφέρεται πως “δεν μπορεί μια υπερπροσπάθεια που κράτησε 8 μήνες ακολουθώντας, όπως έχει λεχθεί πολλάκις, τις διαδικασίες σύμφωνα με το Νόμο και Κανονισμούς περί Δημοσίων Συμβάσεων, όταν η Αναθέτουσα Αρχή, δηλ. το Τμήμα Δασών όλο αυτό το διάστημα ενεργούσε σε συνεργασία με όλους τους εμπλεκόμενους δηλ. την Αρχή Δημοσίων Συμβάσεων και το Συμβούλιο Προσφορών του Υπουργείου Γεωργίας, Αγροτικής Ανάπτυξης και Περιβάλλοντος ενώ υπήρξε και περίπτωση που αναζητήθηκε η βοήθεια και η συμβολή προσωπικά του ίδιου του Γενικού Ελεγκτή, να τυγχάνει αυτής της μεταχείρισης”.

“Δεν μπορεί να θυματοποιούνται Λειτουργοί που υπέρβαλαν εαυτούς. Να γίνει έρευνα και να εμπλακεί και ο Γενικός Εισαγγελέας για να αποκατασταθεί η αλήθεια. Η έρευνα όμως να περιλάβει και την ενδεχόμενη εξυπηρέτηση από το δημοσίευμα των συμφερόντων συγκεκριμένου οικονομικού φορέα που έλαβε μέρος στους διαγωνισμούς”, προστίθεται.

Ακόμη η ανακοίνωση γράφει πως “έχει αναφερθεί και αναφέρεται και πάλι ότι τον επιχειρησιακό έλεγχο των ελικοπτέρων τον έχει η Πυροσβεστική Υπηρεσία και όχι το Τμήμα Δασών. Από τις 68 ώρες και 46 λεπτά, η Πυροσβεστική Υπηρεσία τα χρησιμοποίησε για 51 ώρες και 16 λεπτά, χρησιμοποιήθηκαν στις Βρετανικές Βάσεις για 14 ώρες και 52 λεπτά και το Τμήμα Δασών μόνο 2 ώρες και 38 λεπτά”.

“Είναι αυτονόητο ότι τη διαχείριση αυτής της Σύμβασης έπρεπε να την είχε η Πυροσβεστική Υπηρεσία. Έχει ανατεθεί η διαχείριση της Σύμβασης στο Τμήμα Δασών το 2018 παρά τη διαφωνία μας. Γιατί δεν ανατέθηκε στην Αστυνομία η οποία διέθετε Μονάδα Αεροπορικών Επιχειρήσεων (ΜΑΕΠ) με ελικόπτερα και στην οποία υπαγόταν η Πυροσβεστική Υπηρεσία; Δικαιολογημένα και πάλι το Τμήμα Δασών  ζητά ‘δίκαιη’ μεταχείριση”, προστίθεται.

Σε σχέση με την αναφορά του δημοσιεύματος πως ο διαγωνισμός ήταν κομμένος ραμμένος στα μέτρα των Kamov,  αναφέρεται ότι ήταν ανοικτός διαγωνισμός στον οποίο μπορούσε να συμμετέχει οποιοσδήποτε τύπος ελικοπτέρων που μπορούσε να μεταφέρει ποσότητα νερού μεγαλύτερη από 3500 λίτρα. “Υπάρχουν και άλλοι τύποι και μάλιστα υπήρξε επιτυχής συμμετοχής στο διαγωνισμό και άλλου τύπου και η κατακύρωση τελικά κρίθηκε στην τιμή. Πώς ήταν λοιπόν κομμένος και ραμμένος στα μέτρα των Kamov;”, καταλήγει η ανακοίνωση

Πηγή:ΚΥΠΕ

Share
ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ

Share
browser view