Home ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΔΙΕΘΝΗ Προσπάθειες για μείωση των ρύπων στην Αφρική καθώς ο πληθυσμός αναμένεται να αυξηθεί κατά 2 δις ως το 2050

Προσπάθειες για μείωση των ρύπων στην Αφρική καθώς ο πληθυσμός αναμένεται να αυξηθεί κατά 2 δις ως το 2050

0
Προσπάθειες για μείωση των ρύπων στην Αφρική καθώς ο πληθυσμός αναμένεται να αυξηθεί κατά 2 δις ως το 2050

Εντατικές προσπάθειες καταβάλλουν οι Κυβερνήσεις σε πολλές χώρες της Αφρικής για μείωση των ρύπων, κυρίως των οχημάτων, και εξεύρεση φιλικών μέσων μετακίνησης την ίδια ώρα που το πρόβλημα αναμένεται να ενταθεί καθώς ο πληθυσμός θα αυξηθεί κατά τους υπολογισμούς κατά 2 δις ανθρώπους ως το 2050.

Στην Τανζανία υπολογίζεται ότι σχεδόν οι μισοί από τους 6,4 εκατομμύρια κατοίκους της πόλης Νταρ Ες Σαλάμ διακινούνται με τα ρυπογόνα οχήματα μπατζάτζι (bajaji)  ένα είδος ρίκσο που εκπέμπει αιθάλη και ενέχει σοβαρούς κινδύνους για την υγεία.

Μέσω της απαλλαγής από τις ανθρακούχες εκπομπές στις μεταφορές και της μετάβασης σε καθαρότερα λεωφορεία, οι αφρικανικές πόλεις μπορούν να μειώσουν τις περιβαλλοντικές ζημιές και τους κινδύνους για την ανθρώπινη υγεία, παρέχοντας παράλληλα ένα πιο αξιόπιστο και γρήγορο σύστημα μεταφορών στους αυξανόμενους αστικούς πληθυσμούς τους, λένε οι ειδικοί.

Το Περιβαλλοντικό Πρόγραμμα των Ηνωμένων Εθνών (UNEP) βοηθά τις αφρικανικές πόλεις να εντάξουν μέσα μαζικής μεταφοράς χωρίς αιθάλη, συμπεριλαμβανομένων των ηλεκτρικών λεωφορείων. Το Πρόγραμμα έχει οργανώσει εκστρατεία για εξάλειψη της βενζίνης με μόλυβδο και τη μείωση των επιπέδων θείου στα καύσιμα ντίζελ και έχει αναπτύξει στρατηγικούς οδικούς χάρτες για ένα μέλλον με χαμηλές εκπομπές άνθρακα για τις δημόσιες μεταφορές.

«Τα λεωφορεία και τα φορτηγά είναι μια μεγάλη πηγή επιβλαβών μικρών σωματιδίων και μαύρου άνθρακα, που είναι ο δεύτερος σημαντικότερος βραχύβιος ρύπος του κλίματος», δήλωσε η Τζέϊν Ακούμου, Υπεύθυνη του Προγράμματος UNEP στη Μονάδα Βιώσιμης Κινητικότητας.

Σημείωσε ότι οι στόλοι οχημάτων σε πολλές αφρικανικές πόλεις διπλασιάζονται κάθε 10 χρόνια και η κατάσταση χειροτερεύει.

Περίπου το 95 τοις εκατό της παγκόσμιας ενέργειας μεταφορών προέρχεται ακόμα από ορυκτά καύσιμα. Τα επίπεδα θείου σε αυτά τα καύσιμα σημαίνει ότι σχηματίζουν επιβλαβή σωματίδια όταν καίγονται, συμπεριλαμβανομένου του μαύρου άνθρακα, γνωστό ως αιθάλη.

Οι κίνδυνοι για την υγεία είναι έντονοι. Η ατμοσφαιρική ρύπανση προκαλεί έναν στους εννέα θανάτους και εννέα στους 10 ανθρώπους αναπνέουν ακάθαρτο αέρα, σύμφωνα με τον πίνακα ελέγχου ρύπανσης του UNEP. Η καύση ορυκτών καυσίμων παράγει επίσης διοξείδιο του άνθρακα, το κύριο αέριο του θερμοκηπίου που συμβάλλει στην υπερθέρμανση του πλανήτη και, κατ’ επέκταση, σε αλλαγές στο κλίμα και τα φυσικά μας συστήματα.

Η έρευνα δείχνει ότι εάν η ανθρωπότητα δεν μειώσει στο μισό τις ετήσιες εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου έως το 2030, θα είναι πολύ δύσκολο να περιοριστεί η υπερθέρμανση του πλανήτη στους 1,5 °C σε σύγκριση με τα προβιομηχανικά επίπεδα μέχρι το τέλος του αιώνα.

Τον Νοέμβριο του 2021, το UNEP, ο Συνασπισμός για το Κλίμα και τον Καθαρό Αέρα (CCAC) και η Αφρικανική Ένωση Δημοσίων Μεταφορών (UATP) κατέληξαν σε βασικές κατευθυντήριες γραμμές που καθιερώνουν έναν στρατηγικό οδικό χάρτη που έχει σχεδιαστεί για να βοηθήσει τις αφρικανικές πόλεις να μετακινηθούν στην ηλεκτρική κινητικότητα. Στο Ντακάρ της Σενεγάλης οι σχεδιασμοί περιλαμβάνουν ένα τρένο εξπρές και σύστημα ταχείας μεταφοράς λεωφορείων με ηλεκτρικά οχήματα.

Ορισμένες άλλες πόλεις στην Αφρική, όπως το Ναϊρόμπι και η Καμπάλα, θα είναι θέση να εισάγουν λεωφορεία χωρίς αιθάλη στις δημόσιες μεταφορές τους μέσα στα επόμενα πέντε χρόνια σύμφωνα με τις μελέτες.

Πηγή:ΚΥΠΕ