Home Featured Τα 19 κοινωνικά δίκτυα και πλατφόρμες που ρυθμίζει ο DSA ανακοίνωσε η Κομισιόν

Τα 19 κοινωνικά δίκτυα και πλατφόρμες που ρυθμίζει ο DSA ανακοίνωσε η Κομισιόν

0
Τα 19 κοινωνικά δίκτυα και πλατφόρμες που ρυθμίζει ο DSA ανακοίνωσε η Κομισιόν

Την πρώτη ομάδα διαδικτυακών πλατφορμών από τις οποίες αναμένει να συμμορφώνονται με τον Νόμο για τις Ψηφιακές Υπηρεσίες (Digital Services Act – DSA) καθώς χρησιμοποιούνται από μεγάλο αριθμό πολιτών κάθε μήνα, δημοσιοποίησε η Κομισιόν, περιλαμβάνοντας στον κατάλογο μεγάλα μέσα κοινωνικής δικτύωσης αλλά και εμπορικές πλατφόρμες, καθώς και μεγάλες μηχανές αναζήτησης.

Συγκεκριμένα, ο κατάλογος των εταιρειών από τις οποίες αναμένεται να συμμορφωθούν με τον DSA εντός τεσσάρων μηνών καθώς χρησιμοποιούνται κάθε μήνα από πάνω από 45 εκατομμύρια ενεργούς χρήστες (στη βάση δεδομένων τα οποία όφειλαν να δημοσιοποιήσουν μέχρι τις 17 Φεβρουαρίου 2023) αποτελείται από τις πολύ μεγάλες μηχανές αναζήτησης Bing και Google Search, και από τις πολύ μεγάλες διαδικτυακές πλατφόρμες Alibaba AliExpress, Amazon Store, Apple AppStore, Booking.com, Facebook, Google Play, Google Maps, Google Shopping, Instagram, LinkedIn, Pinterest, Snapchat, TikTok, Twitter, Wikipedia, YouTube και Zalando.

Όπως αναφέρεται, ο DSA έχει ως στόχο την προστασία των χρηστών στο διαδίκτυο, συμπεριλαμβανομένων των ενηλίκων, μέσω της θέσπισης υποχρέωσης για τις υπηρεσίες αυτές να αξιολογήσουν και να μετριάσουν τους συστημικούς κινδύνους που προκύπτουν και να παρέχουν ισχυρά εργαλεία εποπτείας και ελέγχου (moderation).

Ο DSA θα εφαρμόζεται με επίβλεψη της Κομισιόν και στενή συνεργασία με τους αρμόδιους Συντονιστές Ψηφιακών Υπηρεσιών σε κάθε κράτος μέλος. Το κάθε κράτος μέλος οφείλει να ορίσει την αρχή που θα αναλάβει αυτόν τον ρόλο το αργότερο στις 17 Φεβρουαρίου 2024.

«Η λογική των κανονισμών μας είναι η διασφάλιση πως η τεχνολογία θα εξυπηρετεί τον κόσμο και τις κοινωνίες στις οποίες ζούμε – και όχι το αντίθετο» ανέφερε σχετικά η εκτελεστική αντιπρόεδρος της Κομισιόν για θέματα ψηφιακής πολιτικής Μαργκρέτε Βεστάγκερ, τονίζοντας πως ο DSA έχει ως στόχο την επίτευξη «ουσιαστικής διαφάνειας και λογοδοσίας για τις πλατφόρμες και τις μηχανές αναζήτησης, και να δώσουν στους καταναλωτές περισσότερο έλεγχο για τη ζωή τους στο διαδίκτυο».

Όσον αφορά την παροχή περισσότερων επιλογών για τους χρήστες, οι εταιρείες θα πρέπει να παρέχουν ξεκάθαρες πληροφορίες γιατί προωθούν συγκεκριμένες εισηγήσεις καθώς και το δικαίωμα στους χρήστες να μη λαμβάνουν στοχευμένες εισηγήσεις, οι χρήστες θα μπορούν να καταγγέλλουν πιο εύκολα παράνομο περιεχόμενο και οι πλατφόρμες θα υποχρεούνται να επεξεργάζονται τις καταγγελίες με τη δέουσα επιμέλεια, ενώ οι διαφημίσεις που θα εμφανίζονται για τους χρήστες δεν θα πρέπει να βασίζονται σε ευαίσθητα δεδομένα του χρήστη (όπως εθνοτική καταγωγή, πολιτικές απόψεις ή σεξουαλικό προσανατολισμό).

Οι πλατφόρμες θα πρέπει ακόμα να επισημαίνουν ξεκάθαρα όλες τις διαφημίσεις καθώς και ποιος τις προωθεί, και να παρέχουν στους χρήστες μια εύκολα κατανοητή σύνοψη των όρων χρήσης τους, στις γλώσσες των κρατών μελών όπου είναι ενεργές.

Όσον αφορά την προστασία των ανηλίκων, οι πλατφόρμες θα πρέπει να επανασχεδιάσουν τα συστήματά για διασφάλιση της ιδιωτικότητας και της ασφάλειας τους και θα απαγορεύεται η στοχευμένη διαφήμιση σε ανήλικους.

Παράλληλα οι πλατφόρμες θα πρέπει να παρέχουν στην Κομισιόν εντός τεσσάρων μηνών συγκεκριμένες εκτιμήσεις κινδύνου μεταξύ άλλων για αρνητικές επιπτώσεις στην ψυχική υγεία, τις οποίες θα πρέπει να δημοσιοποιήσουν εντός ενός έτους, και να αξιοποιήσουν για επανασχεδιασμό των συστημάτων τους.

Ακόμα στις υποχρεώσεις περιλαμβάνονται η λήψη μέτρων κατά της ανάρτησης παράνομου περιεχομένου και κατά της παραπληροφόρησης, καθώς και μέτρα που να διασφαλίζουν περισσότερη διαφάνεια και λογοδοσία.

Πηγή:ΚΥΠΕ