Home ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΔΙΕΘΝΗ Τα σχολεία της Ουκρανίας αγωνίζονται να χτίσουν καταφύγια πριν από την έναρξη του τριμήνου

Τα σχολεία της Ουκρανίας αγωνίζονται να χτίσουν καταφύγια πριν από την έναρξη του τριμήνου

0
Τα σχολεία της Ουκρανίας αγωνίζονται να χτίσουν καταφύγια πριν από την έναρξη του τριμήνου

Σε όλη την Ουκρανία, οι αρχές κατασκευάζουν καταφύγια βομβών και επισκευάζουν χιλιάδες κτίρια που έχουν υποστεί ζημιές από βομβαρδισμούς από τις ρωσικές δυνάμεις πριν τα σχεδόν 6 εκατομμύρια παιδιά σχολικής ηλικίας της χώρας επιστρέψουν στο σχολείο τον Σεπτέμβριο – διαδικτυακά ή διά ζώσης.

Η επανέναρξη του σχολείου αποτελεί κορυφαία προτεραιότητα για την κυβέρνηση, δεδομένου του μακροπρόθεσμου κοινωνικού και οικονομικού αντίκτυπου του πολέμου στη χώρα, στα παιδιά της και στην προθυμία όσων έφυγαν να επιστρέψουν.

Όπως μεταδίδει το Reuters, σχεδόν 2.300 εκπαιδευτικά ιδρύματα βομβαρδίστηκαν από την έναρξη της ρωσικής εισβολής στις 24 Φεβρουαρίου και 286 καταστράφηκαν ολοσχερώς, σύμφωνα με το Υπουργείο Παιδείας και Επιστημών της Ουκρανίας. Περισσότερα από 350 παιδιά έχασαν τη ζωή τους και 586 τραυματίστηκαν κατά τη διάρκεια αυτού που η Ρωσία αποκαλεί «ειδική στρατιωτική επιχείρηση», σύμφωνα με στοιχεία του ΟΗΕ. Το σύνολο θα μπορούσε να είναι πολύ μεγαλύτερο.

Οι αξιωματούχοι επιθυμούν να συνεχίσουν την εκπαίδευση, εν μέρει για να επιτρέψουν στις γυναίκες να επιστρέψουν στην εργασία τους. Ωστόσο, αξιολογώντας περίπου το 80% των 26.000 εκπαιδευτικών εγκαταστάσεων της Ουκρανίας, από νηπιαγωγεία έως πανεπιστήμια, το Υπουργείο Εσωτερικών διαπίστωσε ότι μόνο το 41% ​​διαθέτει καταφύγια βομβών ή προστατευτικές δομές που απαιτούνται για διά ζώσης διδασκαλία.

Αυτό αποτελεί αύξηση 400% σε σχέση με πριν από λίγους μήνες και περισσότερα καταφύγια θα μπορούσαν ακόμα να ολοκληρωθούν τις επόμενες εβδομάδες. Αλλά η διαθεσιμότητα είναι χαμηλή κοντά στο μέτωπο: Στην περιοχή του Μικολάιβ όπου οι ρωσικές δυνάμεις ενίσχυσαν πρόσφατα τους βομβαρδισμούς, μόνο το 16% των σχολείων διαθέτει καταφύγια.

Ως αποτέλεσμα, εκατομμύρια παιδιά και νέοι θα αναγκαστούν να συνεχίσουν να μαθαίνουν εξ αποστάσεως, επιδεινώνοντας προβλήματα που είναι ήδη εμφανή μετά από δύο χρόνια κλεισίματος εξαιτίας της πανδημίας, συμπεριλαμβανομένων των υψηλών ποσοστών εγκατάλειψης του σχολείου μεταξύ των εφήβων, δήλωσε η Sonia Khush, διευθύντρια της Ουκρανίας για το Save the Children.

Οι διακοπές μάθησης έχουν μακροπρόθεσμες συνέπειες, συμπεριλαμβανομένου του χαμηλότερου εισοδήματος αργότερα στη ζωή. Η Παγκόσμια Τράπεζα εκτίμησε τον Φεβρουάριο ότι παγκοσμίως μια 7μηνη απουσία από τα σχολεία λόγω κλεισίματος εξαιτίας της πανδημίας θα αύξανε το μερίδιο των μαθητών στη «μαθησιακή φτώχεια» σε περίπου 70%, εκτός αν ληφθούν γρήγορα μέτρα. Στην Ουκρανία, ο πόλεμος επιδεινώνει αυτά τα προβλήματα.

Η Ουκρανία έχει εξαιρετική πρόσβαση στο Διαδίκτυο, αλλά οι εκπαιδευτικές αρχές – ειδικά σε περιοχές πρώτης γραμμής – ζητούν περισσότερους φορητούς υπολογιστές και άλλες συσκευές.

Ακόμα κι αν τα σχολεία ανοίξουν διά ζώσης, οι μαθητές θα χρειαστούν πρόσθετη υποστήριξη για να προσαρμοστούν, ενώ πιθανώς να χρειαστεί να υιοθετηθούν χωριστές βάρδιες.

Το καταφύγιο βομβών του σχολείου Irpin μπορεί να φιλοξενήσει 300 παιδιά, ένα κλάσμα των 2.000 μαθητών του, δήλωσε στο Reuters ο διευθυντής του σχολείου Ivan Ptashnyk.

Τα μαθησιακά κενά που προκλήθηκαν από τον πόλεμο είναι μια «τραγωδία για την Ουκρανία», δήλωσε ο Volodymyr Melnyk, πρόεδρος του Εθνικού Πανεπιστημίου του Lviv. Το πανεπιστήμιο δημιουργεί προγράμματα για να βοηθήσει τους καθηγητές να εργάζονται καλύτερα στο Διαδίκτυο, ενώ χιλιάδες φοιτητές προσφέρονται εθελοντικά για να βοηθήσουν τους πρόσφυγες.

Η πρώην Υπουργός Οικονομικών της Ουκρανίας Natalie Jaresko είπε ότι η αποκατάσταση της εκπαίδευσης θα ενθαρρύνει την επιστροφή εκατομμυρίων γυναικών και παιδιών που κατέφυγαν στην Ευρώπη μετά την έναρξη του πολέμου.

«Αυτό είναι το μελλοντικό εργατικό δυναμικό – είναι το μέλλον του έθνους, στην πραγματικότητα», δήλωσε η Jaresko στο Reuters.

Η αντιμετώπιση των τραυμάτων του πολέμου θα είναι επίσης μεγάλη πρόκληση.

Η κλινική ψυχολόγος Olena Romanova εργάζεται με εκτοπισμένα παιδιά και ενήλικες στο Lviv, χρησιμοποιώντας πολύχρωμα, λούτρινα ζωάκια για να βοηθήσει τα παιδιά να αντιμετωπίσουν τις αναμνήσεις του θανάτου και της καταστροφής.

«Ό,τι και να συμβαίνει, πρέπει να γελάμε», είπε η Romanova. «Πολλές από τις αναμνήσεις (τους) θα είναι για αυτόν τον απαίσιο πόλεμο… (αλλά) προσπαθούμε να κάνουμε τη ζωή τους πιο θετική».

Πηγή:ΚΥΠΕ