Home Featured Τελετή βράβευσης διαγωνισμού για την Επιστήμη Μετεωρολογίας

Τελετή βράβευσης διαγωνισμού για την Επιστήμη Μετεωρολογίας

0
Τελετή βράβευσης διαγωνισμού για την Επιστήμη Μετεωρολογίας

Μαθητές που διακρίθηκαν στο Διαγωνισμό συγγραφής ερευνητικής εργασίας για την Επιστήμη της Μετεωρολογίας βραβεύθηκαν σε εκδήλωση που τελούσε υπό την αιγίδα της Υπουργού Παιδείας και Πολιτισμού, Δρος Αθηνάς Μιχαηλίδου, την Παρασκευή.

Σύμφωνα με σημερινή ανακοίνωση, ο διαγωνισμός διοργανώθηκε από τον Μετεωρολογικό Σύνδεσμο Κύπρου και το Υπουργείο Παιδείας και Πολιτισμού (Επιθεώρησης Φυσικής), για 17η συνεχή χρονιά και είναι αφιερωμένος στη μνήμη της Μαρίας Πογιατζή, που έχασε τη ζωή της στο τραγικό αεροπορικό δυστύχημα της Helios τον Αύγουστο του 2005.

Όπως αναφέρεται, ο διαγωνισμός έχει σκοπό να φέρει σε επαφή και να εξοικειώσει τους/τις μαθητές/τριες που φοιτούν σε σχολεία δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης του δημόσιου και ιδιωτικού τομέα, με τις επιστημονικές/ερευνητικές διαδικασίες και ταυτόχρονα να προωθήσει την εδραίωση περιβαλλοντικής συνείδησης και την ανάπτυξη περιβαλλοντικής κουλτούρας σε συνεργασία με φορείς από την κοινότητα.

Το θέμα του διαγωνισμού για την φετινή σχολική χρονιά ήταν: «Φωτογράφιση, περιγραφή και επιστημονική εξήγηση ενός εντυπωσιακού Μετεωρολογικού Φαινομένου (καταιγιδοφόρο νέφος (CB), αστραπή, ουράνιο τόξο, χαλαζόπτωση, ομίχλη και χαμηλή νέφωση, βροχή, σκόνη, ανεμοστρόβιλος κ.α.)».

Στον φετινό διαγωνισμό συμμετείχαν 22 ομάδες μαθητών/μαθητριών στην κατηγορία των Γυμνασίων και 6 ομάδες μαθητών/τριών στην κατηγορία των Λυκείων και Τεχνικών Σχολών. Οι ομάδες μελέτησαν διάφορα ατμοσφαιρικά/μετεωρολογικά φαινόμενα που παρατηρήθηκαν στην Κύπρο.

Σε χαιρετισμό της, που διάβασε ο Γενικός Επιθεωρητής Μέσης Εκπαίδευσης Δρ Νικόλας Γιασουμή, η Υπουργός Παιδείας τόνισε ότι τέτοιοι διαγωνισμοί είναι απαραίτητοι στην εκπαιδευτική διαδικασία, καθώς δημιουργούν τις κατάλληλες προϋποθέσεις για να μπορέσουν οι μαθητές και μαθήτριες να ενισχύσουν τη δημιουργικότητά τους, να εμπλουτίσουν τις γνώσεις τους και να καλλιεργήσουν τις ερευνητικές τους δεξιότητες.

Ανέφερε, επίσης, ότι τα παιδιά χρειάστηκε να λειτουργήσουν διεπιστημονικά και να συνεργαστούν τόσο μεταξύ τους, όσο και με τους διδάσκοντες τους, προάγοντας έτσι βασικές αρχές της διεπιστημονικής και διερευνητικής προσέγγισης.

Στον χαιρετισμό του στην εκδήλωση, ο Διευθυντής του Τμήματος Μετεωρολογίας Δρ Κλεάνθης Νικολαΐδης αναφέρθηκε στη σημασία του διαγωνισμού για την καλλιέργεια των ερευνητικών δεξιοτήτων των μαθητών/μαθητριών και σημείωσε το ψηλό επίπεδο των εργασιών που υποβλήθηκαν. Επισήμανε, επίσης, ότι διαχρονικά, μέσα από τον διαγωνισμό, αρκετοί μαθητές και μαθήτριες ανακάλυψαν την κλίση τους προς τις φυσικές επιστήμες.

Πηγή:ΚΥΠΕ