Την ηλεκτροδότηση των πλοίων που ελλιμενίζονται στο λιμάνι Λεμεσού προτείνει το Πανεπιστήμιο Frederick, με στόχο την μείωση του περιβαλλοντικού αποτυπώματος τους και στο πλαίσιο της συμμετοχής του Δήμου Λεμεσού στην ευρωπαϊκή αποστολή των 100 κλιματικά ουδέτερων και έξυπνων πόλεων, μέχρι το 2030.

Σύμφωνα με σημερινή ανακοίνωση του Πανεπιστημίου, το θέμα απασχόλησε συνάντηση, στη Λεμεσό, που πραγματοποιήθηκε στις αρχές του μήνα, στις εγκαταστάσεις του Πανεπιστημίου Frederick, το οποίο ως επιστημονικός σύμβουλος, συντονίζει τη θεματική ‘Coastal and Sea Area’, που αφορά στη μείωση των θερμοκηπιακών αερίων και στην προστασία του θαλάσσιου και παράκτιου περιβάλλοντος της Λεμεσού και ειδικότερα στις δραστηριότητες στο εμπορικό λιμάνι της Λεμεσού, στη μαρίνα Λεμεσού, στη διακίνηση των σκαφών αναψυχής, των ιχθυοκαλλιεργειών και της αλιείας κλπ.

Τη συνάντηση χαιρέτισαν ο Δήμαρχος Λεμεσού Νίκος Νικολαΐδης και ο Αντιπρύτανης Έρευνας, Ανάπτυξης και Διεθνών Σχέσεων του Πανεπιστημίου Frederick, καθηγητής Μιχάλης Κωμοδρόμος.

Στη συζήτηση που ακολούθησε, προστίθεται, υπήρξε ανταλλαγή απόψεων σχετικά με τις απαιτήσεις για ηλεκτροδότηση των πλοίων κατά την προσέγγισή τους στο λιμάνι της Λεμεσού, ώστε να σβήνουν τις μηχανές τους και να μην εκπέμπουν αέριους ρύπους ή θόρυβο κατά την παραμονή τους στο λιμάνι.

Σημειώνεται πως η συγκεκριμένη πρακτική (γνωστή ως cold ironing) θεωρείται ως ένα από τα πλέον δραστικά και αποδοτικά μέτρα στην προσπάθεια μείωσης του περιβαλλοντικού αποτυπώματος των πλοίων και είναι μια από τις σημαντικές προτάσεις του Πανεπιστημίου σε αυτή τη θεματική.

«Ο σχεδιασμός της ηλεκτροδότησης των πλοίων στο Λιμάνι Λεμεσού θα πρέπει να ξεκινήσει το συντομότερο, προκειμένου να εφαρμόσουμε αποτελεσματικά και εντός χρονικού πλαισίου τους κανόνες που περιγράφονται στη σχετική Ευρωπαϊκή Οδηγία», ανέφερε ο Πρόεδρος του Τμήματος Ναυτιλίας και Εμπορίου του Πανεπιστημίου Frederick, Δρ Άγγελος Μενελάου. «Σε κάθε περίπτωση το περιβαλλοντικό όφελος μιας τέτοιας εξέλιξης θα είναι ιδιαίτερα σημαντικό και θα πρέπει να προηγηθεί η απαραίτητη οικονομοτεχνική μελέτη, η οποία ένεκα και της περιπλοκότητας ενός τέτοιου έργου, απαιτεί τη συνεργασία όλων των σχετικών φορέων», συμπλήρωσε.

Στη συζήτηση συμμετείχαν μέλη της πανεπιστημιακής κοινότητας του Πανεπιστημίου και εκπρόσωποι του έργου Limassol 2030 – EU Cities Mission, της Αρχής Λιμένων, της Αρχής Ηλεκτρισμού Κύπρου, του Ινστιτούτου Κύπρου και των  διαχειριστριών εταιρειών του λιμανιού, DP World Limassol, P&O Maritime και Eurogate Container Terminal Limassol.

Πηγή:ΚΥΠΕ