X

FinancialNews App

Nine Bridge Media Ltd

GET - on the App Store

HomeΤΟΜΕΙΣΤΟΥΡΙΣΜΟΣ-ΕΣΤΙΑΣΗΚαλύτερη μορφή μάρκετινγκ για την τουριστική βιομηχανία ο εμβολιασμός του 100% των...

Καλύτερη μορφή μάρκετινγκ για την τουριστική βιομηχανία ο εμβολιασμός του 100% των εργαζομένων, τονίζει ο ΥΠΟΙΚ

Τεράστιο ατού για την τουριστική βιομηχανία και η καλύτερη μορφή μάρκετινγκ ή μπράντι, λόγω της πανδημίας, θα ήταν το 100% των εργαζομένων να είναι εμβολιασμένοι, τόνισε ο Υπουργός Οικονομικών, σε χαιρετισμό του από το βήμα του 43ου Ξενοδοχειακού συνεδρίου και Έκθεσης του ΠΑΣΥΞΕ.

Από την πλευρά του, ο Υφυπουργός Τουρισμού Σάββας Περδίος τόνισε πως τώρα είναι η ευκαιρία για την Κύπρο να προσελκύσει τις τουριστικές αγορές της ΕΕ, προτού έρθει το τέλος της πανδημίας, προς το τέλος του 2022, όταν οι Ευρωπαίοι θα ξεκινήσουν ξανά να ταξιδεύουν προς τις Μαλβίδες και την Χαβάη, προσθέτοντας ότι «αυτή η πανδημία μας έχει δώσει ένα ορίζοντα ανάκαμψης (του τουρισμού) ίσως το 2024».

Τεράστιο ατού για την τουριστική βιομηχανία και η καλύτερη μορφή μάρκετινγκ ή μπράντι, λόγω της πανδημίας θα ήταν το 100% των εργαζομένων να είναι εμβολιασμένοι, τόνισε ο Υπουργός Οικονομικών, σε χαιρετισμό του από το βήμα του 43ου Ξενοδοχειακού συνεδρίου και Έκθεσης του ΠΑΣΥΞΕ.

Ειδικότερα, ο κ. Πετρίδης είπε ότι «πέραν του εμβολιασμού του τουριστικού προϊόντος, πρέπει να εμβολιάσουμε και τον πληθυσμό και τους εργαζόμενους».

«Αυτό θα είναι ένα τεράστιο ατού για την τουριστική βιομηχανία στην προσπάθεια μας για να δείξουμε ότι η Κύπρος δεν είναι μόνο μια φιλόξενη χώρα επειδή προσφέρει ωραία γαστρονομία ή ωραίο ήλιο ή ωραία αξιοθέατα», ανέφερε και πρόσθεσε ότι πρέπει να καταδειχτεί ότι «η Κύπρος είναι μια φιλόξενη χώρα γιατί προσφέρει και ασφάλεια εν καιρό πανδημίας και αυτό είναι πολύ σημαντικό στη νέα εποχή που ζούμε».

Ο κ. Πετρίδης τόνισε την ανάγκη «να επενδύσουμε και σε άλλες μορφές τουρισμού», όπως είναι ο μεμονωμένος τουρισμός, οι προσωπικές κρατήσεις αλλά και οι άλλες αγορές, πέραν των υφιστάμενων, προσθέτοντας ότι «για να υπάρξει ισόρροπη ανάπτυξη στην οικονομία πρέπει να υπάρξει και ισόρροπη ανάπτυξη στον τουρισμό».

Αναφέροντας ότι το τουριστικό προϊόν της Κύπρου δεν είναι μόνο ήλιος και θάλασσα που ήταν παλιά, ο κ. Πετρίδης είπε ότι «αυτό παρέχει την ευχέρεια να διαφοροποιήσουμε και την κράμα από τις χώρες τις οποίες λαμβάνουμε τουρίστες και την κατά κεφαλή αύξηση του τουριστικού προϊόντος».

«Πρέπει να δουλέψουμε μαζί. Είναι ένας συνδυασμός κυβερνητικών πολιτικών αλλά και ιδιωτικών πρωτοβουλιών», σημείωσε.

Ο κ. Πετρίδης είπε ακόμη ότι παρά την δημοσιονομική στενότητα στην οποία αναμφίβολα κάποιο κράτος θα περιέλθει λόγω της κρίσης της πανδημίας και των έκτακτων δαπανών που έχουν γίνει και οι οποίες ξεπερνούν μέχρι σήμερα πέραν των €2 με €2,5 δισεκατομμυρίων για στήριξη της οικονομίας, φροντίσαμε όχι μόνο να μην αποκόψουμε αναπτυξιακούς προϋπολογισμούς αλλά και να τους ενισχύσουμε.

«Αναπτυξιακοί προϋπολογισμοί που είναι απόλυτα συνυφασμένοι στο μεγαλύτερο ποσοστό τους με την αναβάθμιση του τουριστικού τομέα, είπε ο Υπουργός Οικονομικών και πρόσθεσε ότι «όσοι ταξιδεύουμε στα χωριά της υπαίθρου ή της ορεινής Πάφου και Λεμεσού θα δούμε ότι η Κύπρος του 2020 και 2021 δεν είναι η ίδια με την Κύπρο του 1990 όσον αφορά τον περιβάλλοντα χώρο, τις υποδομές, την γραφικότητα».

Αυτά όλα είναι λόγω συγκεκριμένης εργασίας που γίνεται τα τελευταία χρόνια την οποία όχι μόνο συνεχίζουμε αλλά δίνουμε και περισσότερη έμφαση, σημείωσε.

Αναφέρθηκε επίσης στον πολύ προσεκτικό τρόπου που σχεδιάστηκε το Σχέδιο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας με πολλές ευκαιρίες στις επιχειρήσεις και «είναι ένα στοίχημα που από κοινού οφείλουμε να πετύχουμε».

«Να πιάσουμε τους στόχους μας που αφορούν την απορρόφηση κονδυλίων και από το Ταμείο Ανάκαμψης», υπογράμμισε.

Επίσης, ο ΥΠΟΙΚ αναφέρθηκε στα σχέδια στήριξης των εργαζομένων, την επιχειρήσεων και των ανέργων για την περίοδο 2020-2021 έχουν χορηγηθεί ήδη περίπου 1.7 δισεκατομμύρια ευρώ.

Πρόσθεσε ότι μεταξύ άλλων τα μέτρα αυτά, όσον αφορά τον τουριστικό τομέα αφορούσαν ειδικά σχέδια στήριξης για κάλυψη του μισθολογικού κόστους των εργαζομένων σε Ξενοδοχειακές Μονάδες και Τουριστικά καταλύματα καθώς και σε επιχειρήσεις συνδεόμενες με τον τουρισμό, την καταβολή ποσού ύψους περίπου 39 εκ. ευρώ ως εφάπαξ χορηγία για κάλυψη μέρους των λειτουργικών εξόδων των Ξενοδοχειακών Μονάδων και Τουριστικών καταλυμάτων και αύξηση του προϋπολογισμού του Υφυπουργείου Τουρισμού ύψους €7.6 εκ για το 2020 και €3.7 εκ. για το πρώτο εξάμηνο το 2021.

Αναφέρθηκε επίσης στην ψήφιση του ‘περί της Λήψης Εκτάκτων Μέτρων στον Τομέα του Τουρισμού Νόμου του 2020’ που περιλαμβάνει διατάξεις για έκδοση πιστωτικών σημειώσεων (κουπονιών) από διοργανωτές οργανωμένων ταξιδιών, τουριστικές και ξενοδοχειακές επιχειρήσεις και άλλες, αλλά και άλλα μέτρα στήριξης του τομέα για αντιμετώπιση των συνεπειών της πανδημίας που περιλαμβάνουν το σχέδιο κινήτρων για αεροπορικές εταιρείες με στόχο την ενίσχυση της συνδεσιμότητας της Κύπρου και στήριξη του τουριστικού τομέα, ύψους €6,3εκ. για το έτος 2020 και €8.8 εκ για το έτος 2020.

Εξάλλου, ο Υφυπουργός Τουρισμού, αναφέροντας ότι «ζούμε σε μια εποχή όπου για κακή μας τύχη οι βασικές μας αγορές είναι εκτός ΕΕ», ο κ. Περδίος τόνισε πως «αυτή την στιγμή η μοναδική περιοχή της υφηλίου που παρουσιάζει ένα πλαίσιο σταθερότητας για ταξίδια στο εξωτερικό είναι η ΕΕ και οι χώρες μέλη της».

«Πρέπει όλοι να αντιληφθούμε ότι το επόμενο 12μηνο η ΕΕ είναι εκείνη που θα μας δώσει ένα σταθερό πλαίσιο ταξιδιού για να μπορέσουμε να προσελκύσουμε και από εκεί τουρισμό», υπογράμμισε.

Ανέφερε, ωστόσο, ότι αυτό δεν σημαίνει πως «δεν μας ενδιαφέρει η Βρετανία, η Ρωσία και το Ισραήλ, αλλά δεν μπορεί», όπως σημείωσε, «να είναι πλέον η μόνη κατεύθυνση».

«Έχουμε μια ευκαιρία μπροστά μας τους επόμενους 12 μήνες να ΄εκμεταλλευτούμε΄ την ΕΕ», ανέφερε και εξήγησε πως «όταν φθάσουμε στο τέλος της πανδημίας, προς το τέλος του 2022, οι Ευρωπαίοι θα ξεκινήσουν ξανά να ταξιδεύουν προς τις Μαλδίβες, προς τις ΗΠΑ, προς την Χαβάη και αλλού».

Επιπλέον, ο Υφυπουργός τόνισε πως «το μήνυμα προς το εξωτερικό αλλά και στους εαυτούς μας στην Κύπρο με την αλλαγή στο λογότυπο και στην τουριστική ταυτότητα της χώρας είναι ότι η Κύπρος είναι εδώ, αλλάζει και βελτιώνεται, τονίζοντας παράλληλα ότι «το προϊόν της Κύπρου πλέον δεν έχει καμία σχέση με αυτό που ξέραμε πριν δέκα χρόνια και ούτε θα έχει καμία σχέση σε πέντε χρόνια με ό,τι ξέρουμε σήμερα».

Επιπλέον, ο κ. Περδίος διαβεβαίωσε ότι όχι μόνο έχει ξεκινήσει να υλοποιείται η εθνική στρατηγική τουρισμού από τον Ιανουάριο του 2020, αλλά πολλές από τις δράσεις της έχουν επισπευστεί ούτως ώστε να λαμβάνουν υπόψη όσα ζούμε και όσα βλέπουμε λόγω της πανδημίας.

Ανέφερε επίσης ότι από το περσινό πλάνο δράσης του Υφυπουργείου έχει υλοποιηθεί το 95% εγκαίρως, ενώ το 5% που έμεινε πίσω, όπως είπε, «ήταν επί σκοπού γιατί θεωρήσαμε πως κάποιες δράσεις έπρεπε να μεταφερθούν πιο κάτω».

Για φέτος, συνέχισε, έχουμε ξεπεράσει το 60% της υλοποίησης της εθνικής στρατηγικής τουρισμού που αφορά το φετινό πλάνο δράσης.

Ο κ. Περδίος είπε ακόμη ότι «είναι πλέον γεγονός και ήταν στόχος και όραμα του Υφυπουργείου η αλλαγή στο λογότυπο και στην τουριστική ταυτότητα της Κύπρου στο εξωτερικό», στα πλαίσια της στρατηγικής για τον τουρισμό.

«Έχει ένα πάρα πολύ σημαντικό συμβολισμό το ότι έχει γίνει αυτή η αλλαγή και ότι έχει γίνει εν μέσω πανδημίας», υπογράμμισε.

Ο κ. Περδίος τόνισε ότι «έγινε επί σκοπού αυτή η αλλαγή εν μέσω πανδημίας όχι μόνο για να δώσει κουράγιο σε όλους μας αλλά για να δώσει το μήνυμα στο εσωτερικό ότι η Κύπρος είναι εδώ, η Κύπρος αλλάζει και η Κύπρος βελτιώνεται» και ότι «το προϊόν της Κύπρου πλέον δεν έχει καμία σχέση με αυτό που ξέραμε πριν δέκα χρόνια και ούτε θα έχει καμία σχέση σε πέντε χρόνια με ό,τι ξέρουμε σήμερα».

«Αυτό ήταν ένα μήνυμα που θέλαμε να δώσουμε σε όλους στο εξωτερικό αλλά και στους εαυτούς μας στην Κύπρο», τόνισε.

Ο Υφυπουργός Τουρισμού τόνισε πως «για πρώτη φορά στα χρονικά του τουριστικού μάρκετινγκ έχει δημιουργηθεί μια ταυτότητα η οποία μπορεί να αφομοιώσει την κάθε περίπτωση, την κάθε φωτογραφία, την κάθε στιγμή και μπορεί να έχει την ευελιξία να χρησιμοποιηθεί από όλους ανά πάσα στιγμή».

Χθες κατά την παρουσίαση του νέου λογότυπου, «δεν παρουσιάσαμε ένα λογότυπο, παρουσιάσαμε 50 λογότυπα ούτως ώστε να μπορεί να χρησιμοποιηθεί αυτή η ταυτότητα για κάθε ειδική μορφή τουρισμού, για κάθε περίπτωση», πρόσθεσε.

Ανέφερε επίσης ότι «ζούμε σε μια εποχή όπου χρειάζεται ευελιξία και όπου χρειάζεται εμείς θα κάνουμε τις αλλαγές που πρέπει για να δικαιούμαστε να έχουμε τουρισμό» και σημείωσε πως ενώ «κάποτε περιμέναμε κάποιους να μας φέρουν τουρισμό, πλέον ήρθε η στιγμή να πάμε εμείς πιο δυναμικά να φέρουμε τον τουρισμό».

Εξάλλου, ο Πρόεδρος του ΠΑΣΥΞΕ Χάρης Λοϊζίδης τόνισε πως «το πρώτο εξάμηνο του 2021 έχει ήδη χαθεί για τον τουρισμό, ενώ η αβεβαιότητα συνεχίζει να κυριαρχεί», προσθέτοντας ότι «οι εξελίξεις στις κύριες αγορές που ενδιαφέρουν την χώρα μας με την αυστηρή προσέγγιση που ακολουθείται στο Ηνωμένο Βασίλειο σε συνδυασμό με την πολιτική κατάσταση στο Ισραήλ δεν επέτρεψαν να δημιουργηθούν οι προϋποθέσεις για καλύτερη ροή αφίξεων κατά το πρώτο εξάμηνο του έτους».

Ο κ. Λοϊζίδης είπε ότι «πλέον ενεργοποιούμε πλάνο εξόδου από την κρίση προσδοκώντας σε καλύτερες μέρες για τον τουρισμό για το δεύτερο εξάμηνο του έτους με την ελπίδα να επανέλθουμε δυναμικά το 2022».

Ο Πρόεδρος του ΠΑΣΥΞΕ εξέφρασε την ανάγκη ότι «τώρα επείγει περισσότερο από ποτέ η επιτάχυνσης των προσπαθειών για να αναβαθμίσουμε το τουριστικό προϊόν που προσφέρουμε και να επανατοποθετήσουμε το τουριστικό μοντέλο της χώρας μας σε μια πιο στερεά βάση με στόχο την αύξηση των αφίξεων και την προσέλκυση πιο ποιοτικού τουρισμού υψηλών εισοδημάτων».

«Θα πρέπει να εμβολιάσουμε το μοντέλο ήλιος και θάλασσα με νέα στοιχεία επενδύοντας στην ανθεκτικότητα της κυπριακής υπαίθρου, στην κυπριακή γαστρονομία και στην ανάπτυξη ειδικών μορφών τουρισμού με εξειδικευμένα προϊόντα και υπηρεσίες, ανέφερε και πρόσθεσε ότι «καλούμαστε να αναζητήσουμε ευκαιρίες σε αγορές που δεν είχαμε διερευνήσει μέχρι σήμερα ενώ είμαστε υποχρεωμένοι να εργαστούμε για την προσέλκυση επενδύσεων στον τομέα».

«Δεν υπάρχει αμφιβολία ότι με την ομαλοποίηση της κατάστασης ο τουρισμός θα ανακάμψει και θα έχει καθοριστική συμβολή στην ανάπτυξη της κυπριακής οικονομίας», πρόσθεσε.

Ανέφερε επίσης ότι «δεν μπορούμε να έχουμε πολύ μεγάλες προσδοκίες σε ό,τι αφορά τις αφίξεις και τα έσοδα από τον τουρισμό τουλάχιστον για όσο διάστημα η πανδημία συνεχίζει να σαρώνει τον πλανήτη», προσθέτοντας ότι «ελπίδα και προσδοκία μας είναι η επιτάχυνση του εμβολιαστικού προγράμματος τόσο στην Κύπρο όσο και στις υπόλοιπες χώρες ώστε να αντιμετωπίσουμε τις μεταλλάξεις και να επανέλθουν τα πράγματα σε συνθήκες ομαλότητας».

Ο κ. Λοϊζίδης είπε ότι ο ΠΑΣΥΞΕ επικέντρωσε τις προσπάθειες του στο να δημιουργήσει τις συνθήκες για μια τουριστική περίοδο καλύτερη από την περσινή και για την ομαλή λειτουργία των ξενοδοχείων και της τουριστικής βιομηχανίας ευρύτερα.

Ο Διευθύνων Σύμβουλος της PwC Ευγένιος Ευγενίου είπε ότι «το δίπτυχο ήλιος, θάλασσα, η εξάρτηση ουσιαστικά αγορές, η σχετικά μικρής διάρκειας τουριστική περίοδος και η έλλειψη ενός διακριτού μπραντ για τον τουρισμό μας δεν διασφαλίζουν την βιώσιμη ανάπτυξη του τομέα», προσθέτοντας ότι επιβάλλεται η υλοποίηση δράσεων όπως αυτές που περιλαμβάνονται στην εθνική στρατηγική τουρισμού 2030».

Ο κ. Ευγενίου είπε ότι στην μελέτη της PwC παρουσιάζονται εισηγήσεις για οριζόντιες μεταρρυθμίσεις με στόχο την ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας και παραγωγικότητας της κυπριακής οικονομίας καθώς και εισηγήσεις για την μετάβαση στην πράσινη και ψηφιακή εποχή.

Ανέφερε επίσης ότι παρουσιάζονται και προτάσεις με στόχο την δημιουργία μιας βιώσιμης τουριστικής βιομηχανίας μέσα από ανάπτυξη του αγροτουρισμού, ειδικών τομέων και κλάδων του τουρισμού αλλά και επενδύσεων που θα ενισχύουν τις υποδομές.

«Στόχος να αναδείξουμε την χώρας μας ως έναν ολόχρονο ποιοτικό τουριστικό προορισμό που να προσελκύει περισσότερους επισκέπτες με ψηλά εισοδήματα και ένα προορισμό για το δικό του ξεχωριστό μπράντι», πρόσθεσε.

Πηγή:ΚΥΠΕ

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ

browser view