X

FinancialNews App

Nine Bridge Media Ltd

GET - on the App Store

HomeΤΟΜΕΙΣΟι κατασκευαστές smartphones ετοιμάζονται για τη «μάχη» του φθινοπώρου

Οι κατασκευαστές smartphones ετοιμάζονται για τη «μάχη» του φθινοπώρου

Το φθινόπωρο είναι η περίοδος που οι μεγάλοι κατασκευαστές smartphones παρουσιάζουν τα νέα τους προϊόντα, εκείνα που θα τους βοηθήσουν να αποσπάσουν όσο το δυνατόν μεγαλύτερο μερίδιο από την αγορά των Χριστουγέννων, η οποία παραδοσιακά -ακόμη και την περίοδο της πανδημίας- είναι αυτή με τις υψηλότερες πωλήσεις.

Είναι η περίοδος που η Apple ανακοινώνει τη νέα γενιά του iPhone με τη Samsung να είναι πάντως εκείνη που ανοίγει το «χορό» των παρουσιάσεων και τους υπόλοιπους κατασκευαστές όπως η Xiaomi να προσπαθούν να κλέψουν τις εντυπώσεις.

Η φετινή χρονιά δεν δείχνει να αποτελεί εξαίρεση αν και η διαφορά σε σχέση με το πρόσφατο παρελθόν είναι πως πλέον έχουμε έναν διαφορετικό ανταγωνισμό με τη Xiaomi να έχει πλησιάσει πολύ τη Samsung όσον αφορά στην κατάκτηση της πρωτιάς σε παγκόσμιο επίπεδο (σ.σ. με βάση τον αριθμό των τεμαχίων που πωλούνται) αλλά και νέους «παίκτες» όπως η Oppo, η vivo και η realme να κάνουν αισθητή την παρουσία τους τόσο παγκοσμίως όσο και στην ελληνική αγορά. Ειδικά για την Ελλάδα, το επόμενο τρίμηνο αναμένεται με ιδιαίτερο ενδιαφέρον λόγω της αναμενόμενης επίσημης εμφάνισης των Oppo και vivo, δύο κατασκευαστών από την Κίνα που παρουσιάζουν υψηλούς ρυθμούς ανάπτυξης.

Όσον αφορά τα μερίδια αγοράς, είναι αξιοσημείωτη η άνοδος της Xiaomi που έχει φθάσει πλέον στη δεύτερη θέση σε απόσταση αναπνοής από τη Samsung. Σύμφωνα με τα πιο πρόσφατα στοιχεία της IDC, στο β’ τρίμηνο του 2021 η Samsung παρέμεινε στην κορυφή με ένα μερίδιο της τάξεως του 18,8% (από 19,3% το αντίστοιχο τρίμηνο του 2020) με τη Xiaomi να φθάνει στο 16,9% (από 10,3%) και την Apple στην τρίτη θέση με 14,1% (από 13,6%). Την πεντάδα κλείνουν οι Oppo με 10,5% (από 8,7%) και η vivo με 10,1% (από 8,6%) με τη Huawei να έχει πέσει πλέον πολύ πίσω καθώς το γεγονός ότι δεν μπορεί να ενσωματώσει απευθείας στις συσκευές τις υπηρεσίες της Google αποτελεί σημαντικό εμπόδιο όσον αφορά στις πωλήσεις της σε πολλές αγορές.

Όσον αφορά στην Ελλάδα, τα τελευταία στοιχεία της Canalys, τα οποία δημοσιοποίησε η realme, δείχνουν μία εικόνα «ολιγοπωλίου». Συγκεκριμένα, η Xiaomi εμφανίζεται να απέσπασε κατά το β’ τρίμηνο του 2021 ένα μερίδιο της τάξεως 51% με τη Samsung στο 22%, την TCL στο 11%, την Apple στο 6% και τη realme στο 4%. Μερίδια που αναμένεται πάντως να αλλάξουν στο υπόλοιπο της χρονιάς λόγω και της εμφάνισης νέων συσκευών, κυρίως από την πλευρά της Samsung και της Apple. Αν και είναι ενδιαφέρον το υψηλό μερίδιο της TCL, η οποία χρησιμοποιεί και το brand της Alcatel, καθώς δείχνει να κερδίζει έδαφος και στη χώρα μας. Σημειώστε ότι η TCL είναι από τα πλέον αναπτυσσόμενα brands παγκοσμίως στο χώρο των ψηφιακών συσκευών, αποσπώντας όλο και μεγαλύτερα μερίδια σε προϊοντικές κατηγορίες όπως είναι οι τηλεοράσεις.

Όσον αφορά στην Honor, η «ανεξαρτητοποίηση» της από την Huawei είχε ως αποτέλεσμα την αποκατάσταση της σχέσης με τη Google, όπερ σημαίνει ότι όλες οι νέες συσκευές της κινεζικής εταιρείας θα έρχονται με προεγκατεστημένες τις υπηρεσίες του αμερικανικού κολοσσού (Google Play, Google Maps). Με δεδομένο ότι η Honor -προ πανδημίας- είχε φθάσει στα επίπεδα του 4%-5% όσον αφορά στο μερίδιο της αγοράς της αλλά και ότι πέτυχε να διατηρήσει την αναγνωρισιμότητα της σε καλά επίπεδα μέσα από άλλες συσκευές (π.χ. smartwatches, ακουστικά, φορητοί υπολογιστές), η εκτίμηση είναι πως έχει τη δυναμική να επανέλθει γρήγορα σε αντίστοιχα επίπεδα όσον αφορά στα μερίδια. Ειδικά σε μία αγορά, όπως η ελληνική, που δείχνει να υπάρχει ανάγκη για ενίσχυση του ανταγωνισμού.

Πηγή:CNN.gr

Share
ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ

Share