X

FinancialNews App

Nine Bridge Media Ltd

GET - on the App Store

HomeΤΟΜΕΙΣΆρχισε τις συναντήσεις η κοινοπραξία που σχεδιάζει την κατασκευή σκάφους μηδενικών ρύπων

Άρχισε τις συναντήσεις η κοινοπραξία που σχεδιάζει την κατασκευή σκάφους μηδενικών ρύπων

Με στόχο την κατασκευή σκάφους μηδενικών εκπομπών, το οποίο θα συμβάλλει στην απεξάρτηση του παράκτιου στόλου της Κύπρου από τον άνθρακα, πραγματοποιήθηκε την Παρασκευή, 3 Φεβρουαρίου η εναρκτήρια συνάντηση των εταίρων του έργου «Zero Emission Sea Transporter (ZEST)».

Σύμφωνα με ανακοίνωση του Κυπριακού Ινστιτούτου για τη Θάλασσα και τη Ναυτιλία (CMMI) η κοινοπραξία σχεδιάζει μια καινοτομική αλλά εφαρμόσιμη λύση, με την οποία η κάλυψη των ενεργειακών αναγκών του σκάφους θα γίνεται από Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας (ΑΠΕ).

Σημειώνεται πως «το ZEST θα αξιοποιηθεί ως πλατφόρμα ερευνητικών δοκιμών αποδεικνύοντας, ταυτόχρονα, ότι ο σχεδιασμός και η κατασκευή μικρών σκαφών μηδενικών ρύπων είναι εφικτά στην Κύπρο, με την αξιοποίηση του εγχώριου δυναμικού».

Το έργο συντονίζει το Κυπριακό Ινστιτούτο για τη Θάλασσα και τη Ναυτιλία (CMMI), ως Ανάδοχος Φορέας και συνεργαζόμενοι φορείς είναι η SignalGeneriX Ltd της οποίας ο ρόλος επικεντρώνεται στο σύστημα διαχείρισης της ισχύος, και η FP MARINE LIMITED, η οποία ανέλαβε τον σχεδιασμό, την επίβλεψη κατασκευής και την ενσωμάτωση των προτεινόμενων λύσεων στο σκάφος.

Το CMMI, προστίθεται, έχει τον γενικό συντονισμό του έργου, την τεχνικο-οικονομική αξιολόγηση των προτεινόμενων λύσεων και την ανάπτυξη του ψηφιακού διδύμου για την παρακολούθηση της λειτουργίας, την ανάλυση του κύκλου ζωής του σκάφους, καθώς και την εκτίμηση του συνολικού περιβαλλοντικού αποτυπώματος.

«Μολονότι οι αυστηροί και φιλόδοξοι στόχοι που έθεσε ο Διεθνής Ναυτιλιακός Οργανισμός (ΙΜΟ) αφορούν στην ποντοπόρο ναυτιλία, είναι εξίσου σημαντικό η απεξάρτηση από τον άνθρακα να επεκταθεί και  στα σκάφη των θαλάσσιων διαδρομών μικρών αποστάσεων ή εγχώριων μεταφορών, που ευθύνονται για το 13% (παγκόσμια) και το 15% (στην ΕΕ) των συνολικών εκπομπών από τις ναυτιλιακές μεταφορές» προστίθεται.

Ευθυγραμμιζόμενο με τις διεθνείς προκλήσεις, το ZEST, αναφέρεται, προτείνει δέσμη λύσεων αλλά και την κατάλληλη μεθοδολογία για εφαρμογή σε διαφορετικές κλίμακες.

Το έργο «CODEVELOP-GT/0322/0029 (ZEST) χρηματοδοτείται από την Ευρωπαϊκή Ένωση – NextGenerationEU, μέσω του Ιδρύματος Έρευνας και Καινοτομίας.

Πηγή:ΚΥΠΕ

Share
ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ

Share